איך לנקות ביוב בבית ?

איך לנקות ביוב בבית ?

במידה ויש לכם סתימה בבית, יש להניח שאתם צריכים לנקות את הביוב שלכם. ניקוי ביוב מאפשר לפתוח את הסתימה ולנקז החוצה את הלכלוך, ומכאן גם לשחרר את כל המים שהצטברו ולהחזיר את הצנרת לתפקוד רגיל. שימו לב שאפשר לנקות את הביוב דרך הפתחים השונים, בהתאם לאופי הסתימה – אפשר לבצע את הניקוי דרך פתח הכיור שבמטבח, הכיור שבאמבטיה, פתח הניקוז במקלחת, וכיו"ב. חשוב מאד להקפיד על הכללים השונים, כדי שהניקוי יהיה איכותי.

 

הצעדים לניקוי הביוב

העברת חוטר – קודם כל, כדי לנקות ביוב בצורה טובה, כדאי להעביר חוטר דרך הצנרת המרכזית בבית, ודרך החלקים הנראים שלה – כמו הצינור שנמצא מתחת לכיור במטבח, לצורך הדוגמה (הדבר לא אפשרי עם ניקוי ביוב דרך ניקוז המקלחת). יש לקנות מקל ייעודי, ופשוט להעביר אותו בתוך פתח הביוב מצד אחד לצדו השני (מניחים מתחת לפתח השני דלי כמובן). הדבר מאפשר לסלק גושי לכלוך גדולים מאד, עוד לפני השימוש בחומרי הניקיון.

ציוד מגן – מאחר שבמקרים רבים חומרים לניקוי ביוב הם חומרים שיכולים להזיק מאד אם הם באים במגע ישיר עם העור, רצוי מאד ללבוש ציוד מגן, בוודאי אם זו הפעם הראשונה שבה אתם מנקים את הביוב. לרוב, כפפות, נעליים סגורות ואולי גם ציוד מגן לאזור העיניים בהחלט יעשו את העבודה.

שימוש בחומרי ניקוי – יש לא מעט חומרי ניקוי ייעודיים לביוב. אפשר להשתמש בסודה קאוסטית, יש שמשתמשים בחומצת מלח, וישנם חומרים נוספים שאף הם חומרים כימיים להמסת הלכלוך. שימו לב שצריך להתאים את החומר לסוג הצנרת שיש לכם – שכן לצנרת מסוימת חומר אחד יועיל, אך חומר אחר עלול להזיק ולגרום לחורים.

מים רותחים – את כלי הניקוי עצמם שוטפים ביד עם מים, רצוי חמים כמה שיותר שגם יסייעו להסיר את שאריות הלכלוך.

 

ניקוי ביוב מקצועי

אתם לא חייבים לנקות ביוב לגמרי לבדכם כלל וכלל ! למעשה במקרים רבים, אנשים מעדיפים ליצור קשר עם חברות מקצועיות לטיפול בביוב אשר יוכלו להגיע תוך זמן קצר, ולספק פתרון מעולה לניקוי הביוב.