איזה חומרי ניקוי לבחור?

איזה חומרי ניקוי לקנות לבית

מגוון חומרי הגלם הנמצאים בסביבה הביתית שלנו מחייבים התאמה של חומרי ניקוי. השאלה היא מה מתנקה יותר טוב ובאילו חומרים מומלץ להשתמש עבור החדרים השונים.

להלן השוואה בין כמה מהחומרים הנפוצים:

א. זכוכית – אין ספק שהכי קל לנקות משטחי זכוכית. בין אם מדובר על זגוגיות, חלונות או פריטים דקורטיביים, את הזכוכית מנקים עם מטלית לחה או חומר ייעודי. רוב חומרי הניקוי לזכוכיות מגיעים בצורה של תרסיס והם אינם מסוכנים גם בבתים עם תינוקות, ילדים וחיות מחמד.

ב. עץ – טיפול במוצרי עץ עשוי להיות מורכב יותר. ראשית, יש להפריד בין עץ טבעי ומשטחי למינציה. לאחר מכן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הניקוי הנכון של מדפים מעץ בהשוואה לפרקטים או חיפוי קירות. חשוב מאוד לנקות כתמים רטובים באופן מיידי ולא לתת להם להיספג.

ג. פלסטיק – גם את הפלסטיק קל לנקות, כל עוד עושים זאת בצורה נכונה. אפשר לנקות פלסטיק עם חומרים רגילים ולהשתמש בסבון כלים כדי איזה חומרי ניקוי לבחור?להתגבר על כתמים עקשניים. את הניקוי של הפלסטיק רצוי לבצע אחת לתקופה מסוימת, בעיקר כדי למנוע הצטברות של לכלוך.

ד. מתכת – מוצרי מתכת הם הקשים ביותר לניקוי גם בסביבת הבית וגם בחנות, במשרד או בעסק. למרות שאפשר בקלות להסיר מהם אבק, הבעיה היא בהתמודדות עם קורוזיה. אפשר לשקול שילוב בין ניקוי עם מסיר שומנים לבין מסירי אבנית ייעודיים. אלו חומרים המסוגלים להסיר חלק משכבות הלכלוך ולהשיב למוצרי המתכת בבית את המראה המקורי.

פתרונות לניקוי סוגים שונים של מדפים

בהשוואה בין מוצרים שקל או קשה לנקות בתוך הבית כדאי להקדיש מחשבה ספציפית עבור מדפים. הסיבה לכך היא הציפוי שלהם: עץ, ברזל או פורמייקה. מוצרי עץ ופורמייקה ניתנים לניקוי פשוט יותר בהשוואה לברזל, אך אפשר למנוע מראש את עוגמת הנפש בעזרת פריסת ניילון או נייר.

כדאי גם לנצל את ההזדמנות ולכסות בצורה דקורטיבית את המדף. בנוסף, בשום פנים ואופן אין לשפוך אקונומיקה על מוצרי עץ ורצוי להימנע גם משימוש בחומרים המכילים מרכיבים כימיים.