איך לנקות את הסיפון בכיור?

ניקיון של הסיפון מונע הצפות ונזילות ויכול להתבצע באופן עצמאי. במאמר הבא נסביר כיצד עושים זאת ונבין מתי בכל זאת כדאי ליצור קשר עם שרברב.

סיפון הוא צינור כפוף המשמש להעברת נוזלים. בתשתית הצנרת המודרנית הסיפון הוא חלק בלתי נפרד מהכיור. אפשר למצוא את הסיפון בכיור במטבח, במקלחת, באמבטיה ובחדרי שירות. תפקידו העיקרי של הסיפון הוא לאגור את המים לפני שהם עוברים בצינור אל תוך תשתית הביוב. יחד עם זאת, מיקומו של הסיפון הופך אותו למרכיב מרכזי בו מצטברים לכלוך ושאריות מזון.

ניקיון של הסיפון בכיור צריך להתבצע באופן תקופתי. כדאי לנקות את הסיפון גם כאשר עולים ריחות לא נעימים מהכיור, כשהמים לא עוברים בצורה חלקה או כאשר מתרחשת הצפה. ניקיון של הסיפון מתבצע באופן עצמאי והוא לא דורש רקע מקצועי מיוחד. יחד עם זאת, יש מקרים של הצפות חמורות בעיקר בערים הממקומות על הרים כמו ירושלים, בהם כדאי לשקול הזמנת או באיזור המגורים הרלוונטי.

צנרת
שלבים בניקוי הסיפון

מי שרוצה לנסות לנקות את הסיפון לבד צריך להקפיד על הצעדים הבאים:

א. הכנת השטח – הציבו דלי ריק מתחת לסיפון ולכיור. בעת פתיחת הסיפון צפויים חלק מהמים לנזול כלפי חוץ, לכן עדיף שזה יקרה לתוך הדלי. הכינו היטב את השטח והרחיקו חומרי ניקיון רעילים או דברים אחרים שמפריעים לכם בעבודה.

ב. פתיחת הסיפון – פתחו את הסיפון בתנועת סיבוב. שימו לב כי בתוך הסיפון ישנה גומיה, אותה תצטרכו בהמשך לטובת איטום. שמרו את הגומיה במקום בטוח ובקרבת יד.

ג. ניקוי – נקו היטב את הסיפון. עשו זאת מחוץ לבית או במקום שלא יצבור את הלכלוך. אין טעם לנקות את הסיפון של כיור המטבח בכיור האמבטיה, לדוגמא. את הניקיון תוכלו לבצע בעזרת מים בלבד או באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים. הימנעו משימוש בחומרי ניקיון המכילים מרכיבים כימיים. אלו מרכיבים הפוגעים בפלסטיק ממנו מייצרים את הסיפון וגם שוחקים את ההברגה.

ד. הרכבה של הסיפון – אחרי הניקיון תוכלו להרכיב את הסיפון מחדש. הציבו את הגומיה במקום המקורי וסובבו את הסיפון עד לקבלת יציבות מלאה.

מתי מזמינים שרברב?

כפי שניתן לראות, הפעולה הבסיסית של ניקיון סיפון אינה דורשת הזמנת שרברב. אנשי מקצוע יכולים לעזור רק כאשר הבעיה הופכת להיות מסובכת ומורכבת. כדאי להזמין שרברב על מנת לפתור הצפות או סתימות שחוזרות על עצמן. לעיתים הצפה בכיור נוצרת לא רק בגלל הסיפון הסתום, אלא בגלל צנרת שחוקה. שרברב הוא איש המקצוע היחיד המסוגל לפתור את הבעיה במהירות וביעילות.

לסיכום, אם הכיור מתחיל לעשות בעיות והמים לא יורדים עד הסוף – סימן שאתם צריכים לנקות את הסיפון. עקבו אחר ההוראות והזמינו שרברב בכל מקרה של התלבטות.

  • ניקוי סיפון עצמאי דורש הכנה של השטח, פתיחה, ניקוי והרכבה מחדש. עם זאת, בחלק מהמקרים כדאי להזמין שרברב כדי לבצע את העבודה.