ניקוי מסך אייפון

איך לנקות מסך של אייפון?

שמירה על ניקיון המסך של האייפון שלנו היא חשובה מבחינת איכותו ומבחינת בריאותנו

מדי פעם, קשה מאוד לחשוב איך היינו חיים לפני שנכנסו הטלפונים החכמים לחיים שלנו. מוביל מהפכת הסמראטפונים היה כמובן האייפון – המכשיר של חברת אייפון שמשנת 2007 ועד ימינו מוביל את שוק הטלפונים הסלולריים החכמים ומשנה את העולם שלנו עם כל שנה שעוברת. כמעט בכל בית כיום יש מכשיר אייפון, שמהווה חלק בלתי נפרד משגרת היום יום של הבעלים שלו – ולשימוש הנרחב הזה יש משמעות שלא תמיד אנחנו חושבים עליה, זו הקשורה לניקיון המכשיר.

מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי מעבר ללכלוך הנגלה, אותו אנחנו בדרך כלל מנקים באופן מידי ברגע שבו אנחנו רואים אותו, מסך של אייפון ממוצע שלא מקפידים על ניקיונו מכיל כמות של פי 18 חיידקים מידית ממוצעת של שירותים ציבוריים. החיידקים האלה מגיעים לידיים שלנו, לפה שלנו, לעיניים שלנו ולסביבה שלנו – ולכן חשוב כל כך לשמור על ניקיון המסך של האייפון שלנו בניקיון שבועי פשוט במיוחד. כעת, נבין בדיוק כיצד לעשות זאת נכון.

 

ניקוי מסך אייפון

 

כיצד מנקים מסך אייפון, ממה חשוב להימנע, ומהם האביזרים הרלוונטיים לשם כך?

  • מה לא לעשות? יש כמה וכמה דברים שהייתם מצפים אולי שלא היינו צריכים לכתוב משום שהם מובנים מאליהם, אך מסתבר שלא כך הדבר. ובכן, לשם הבהרה – מסך של אייפון לא מנקים עם מים זורמים (גם אם מדובר בדגמים מתקדמים ועמידים במים). גם המטלית שאיתה אנחנו ננקה את האייפון לא תהיה רטובה אלא לחה בלבד. עוד מיתוס נפוץ קשור לייבוש של האייפון – עם מכשיר פן או מפזר חום. חום שכזה יכול פשוט להמיס את חלקיו הפנימיים של מסך האייפון, ויש להימנע מכך. עוד דבר שעלינו להימנע ממנו הוא שימוש בחומרי ניקוי כאלה ואחרים – אנחנו צריכים מים ולא יותר, ואין מה להשתמש בחומרים שיכולים רק להזיק ולא להועיל יותר ממים.
  • אז כיצד מנקים מסך אייפון? תהליך הניקוי של מסך של אייפון הוא פשוט למדי. נכבה את האייפון וננתק אותו מכל כבל. האביזר החשוב ביותר הוא המטלית – אם אנחנו מקבלים מטלית ניקוי ייעודית יחד עם הטלפון, כדאי להשתמש בה, אך גם מטליות אחרות תעבודנה. המטלית צריכה להיות לחה וסחוטה היטב, ממים קרים בלבד. ננגב את המכשיר עם המטלית ולאחר שנגיע למצב של ניקיון נייבש עם מטלית יבשה או עם הצד היבש של המטלית הייעודית. לאחר הגעה ליובש מלא ניתן להדליק את המכשיר.

הקפידו על ניקיון שבועי של מסך הטלפון שלכם – לטובתו ולטובתכם

כאשר אנחנו מקפידים על ניקיון המסך של אייפון, אנחנו יכולים ליהנות מהשימוש מהאייפון שלנו בראש שקט. אנחנו צריכים לזכור את הנתונים שמראים את ההבדל בין מכשיר נקי למכשיר שלא מקפידים על ניקיונו – ובהשקעה של חמש דקות שבועיות להבטיח את הסטריליות של השימוש שלנו במכשיר החשוב כל כך.

המאמר באדיבות: קייט פון – מעבדת סלולר בגבעתיים