איך לנקות תריסים חשמליים?

ניקיון תריסים הוא ניקיון מסובך בכלל וניקיון תריסים חשמליים מסובך בפרט

ניקיון הבית הוא תהליך מורכב הדורש מאמץ והשקעה רבים. בעוד שטיפת הרצפה וניקוי אבק מרהיטים הם פעולות ניקיון פשוטות יחסית, ניקיון חלונות ותריסים הם משימות ניקיון קשות ומורכבות הרבה יותר. כאשר מדובר בתריסים מכאניים הנפתחים בשלבים – הניקיון הוא מורכב אבל פשוט לעומת ניקיון תריסים חשמליים. מאחר וניקיון תריסים חשמליים הוא ניקיון מורכב ביותר, אספנו מספר טיפים לניקיון מושלם של תריסים חשמליים.

איך מנקים תריסים חשמליים?

  • שימוש מתון במים וחומרי ניקוי – אם התרגלתם לראות את אמא שלכם מנקה תריסים עם הרבה מים וסבון, אל תאמצו לעצמכם את המנהג הזה. מה שמתאים לתריסים רגילים ממש לא מתאים לתריסים חשמליים. מאחר והתריסים הללו מבוססים על מנגנון ומנוע חשמלי, חשוב מאוד להשתמש במעט מאוד מים וחומרי ניקוי, כאשר העדיפות היא לניקוי באמצעות מטלית לחה בלבד. במידה ויש כתמים רבים על התריס ניתן להשתמש בחומרי ניקוי, אך יש לעשות זאת במידה. לאחר השימוש במטלית הלחה או בחומרי הניקוי יש להקפיד לייב את התריסים כדי לוודא שלא יגיעו מים לתוך המנוע והמנגנון בעת גלילת התריס.
  • ניקוי המנוע – מנוע התריסים החשמליים נמצא לרוב במעין קופסה הנמצאת בתוך הבית. לתוך אותה קופסה נכנס התריס כשהוא במצב הנגלל שלו, ואיתו נכנסים הרבה לכלוך ואבק. לכן, אחת לתקופה יש להקפיד ולנקות את מנוע התריס בצורה קפדנית. חשוב מאוד לוודא שהמנוע מנותק מחשמל בעת הניקוי בכדי למנוע התחשמלות מיותרת.
  • ניקוי חיצוני – אחת הבעיות הגדולות בניקוי תריסים חשמליים היא ניקוי התריס מצידו החיצוני. במידה ומדובר בתריס שנמצא בקומת קרקע או במרפסת, ניתן בקלות לצאת החוצה ולנקותו מצידו החיצוני. עם זאת, במקרים רבים התריס יימצא בקומות גבוהות והדרך הטובה ביותר לנקותו היא על ידי מנקי חלונות בסנפלינג או על ידי פירוק התריס (מומלץ לעשות זאת אחת לשנה) וניקויו באופן יסודי.

ניקוי תריסים וניציאניים

ניקוי נכון של תריסים חשמליים תורם לשרידותם לאורך זמן

ניקיון חשוב מאוד להרגשה כללית נעימה בבית, הרחקת אבק ולכלוך, וגם לתחזוקה ושמירה על תריסים חשמליים. לכן, חשוב להקפיד לנקות תריסים חשמליים היטב על מנת לשמור על עמידותם ושרידותם לאורך זמן.