חברת מעליות

איך לשמור על ניקיון במעלית בצורה יעילה?

אם יש לכם בבניין מעליות רגילות או מעליות הידראוליות, יש להניח שאתם רוצים לשמור עליהן נקיות, לרווחה שלכם ושל כל יתר הדיירים. אם כך, כיצד שומרים על המעלית נקיה בצורה יעילה? איך נמנע ממנה להתלכלך ולצבור לכלוך מיותר? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם באופן ניכר. אל תשכחו כי מניעה של כניסת לכלוך למעלית – היא תמיד הדרך הטובה ביותר לשמור על הניקיון שלה, וזהו הבסיס לכלל הניקיון.

 

החשיבות הגבוהה שיש במניעה

  • הסברה לכולם – קודם כל, חשוב מאד לבצע הסברה לכל הדיירים בבניין שמשתמשים במעלית. הסבירו להם כי מעליות אינם פחי זבל, ואי אפשר ללכלך אותם. הדגש צריך להיות להסבר וחינוך עבור הילדים והצעירים שנוטים יותר ללכלך, או כמובן דייר בעייתי, שאף אפשר לעשות איתו שיחה באופן נפרד. בסופו של יום – ההתחשבות היא העיקר כאן.
  • שמשו דוגמה אישית – גם אתם בעצמכם, אל תלכלכו את המעלית! זכרו כי מעליות הידראוליות ומעליות בכלל נוטות להתלכלך במהירות גם אם אנו חושבים שתרומתנו לנושא היא קטנה. כך למשל אם אתם מתפתים להוציא את המסטיק מהפה ולתקוע אותו מאחורי המעקה של המעלית, זכרו שאם כולם יעשו זאת, תוך יממה אתם כבר לא תראו מעקה מרוב מסטיקים. לכן הקפידו גם בעצמכם על הניקיון.
  • הצבת פח – מומלץ בחום להציב פח במסוך למעלית, שיעודד אנשים לזרוק את מה שיש להם לפני שהם נכנסים למעלית. לא צריך להציב פח בכל קומה שבה המעלית עוצרת, אלא מספקי למקם אותו בקומת הכניסה, בסמוך למיקום של מעליות בבניין.
  • מעלית ללא עישון – שימו לב כי יש תמיד להימנע מעישון במעלית! העישון יגרום לאפר של הסגירה להצטבר בתוך המעלית וגם לריח רע במיוחד, והדבר אף אסור לפי חוק. הציבו שלט בתוך המעלית שיאסור על כך.

 חברת מעליות

ומתי יש לנקות את המעלית עצמה?

כדאי לשמור על שגרת ניקיון בתוך המעליות, כדי שהשימוש בהן יהיה נעים. מעליות הידראוליות מטבען הן לבניינים שאינם רבי קומות ולכן גם קל לנקות אותן בתדירות נמוכה כי אין הרבה דיירים. עבור מעליות חשמליות רגילות – כדאי להקפיד על שגרת ניקיון של פעם בשבוע- שבועיים.