איך לשמור על ניקיון מטבח חוץ

מטבחי חוץ נוטים להתלכלך במהירות ולצבור לא מעט אבק. במאמר הבא נסביר כיצד שומרים על רף ניקיון גבוה במטבחים מן הסוג הזה ונביא טיפים מעשיים עבור הגינה או המרפסת

מטבחי חוץ מציע יתרונות רבים. הוא מאפשר בילוי מחוץ לבית ומנצל היטב את המקום הפנוי בגינה ובמרפסת. אפשר להשתמש בו באירועים חברתיים, לזמן איכות עם המשפחה או בימי שמש נעימים. השאלה היא כיצד שומרים על ניקיון במטבח ואיך מתמודדים עם הנטייה שלו לצבור לכלוך ואבק. מטבחים שנמצאים 24 שעות ביממה בגינה ובמרפסת מתלכלכים במהירות כתוצאה מחשיפה ישירה לשמש ומגורמים נוספים כגון:

  • חרקים
  • מזיקים
  • לחות
  • הפרשי טמפרטורות
  • גשמים

הסוד לניקיון מוצלח הוא למנוע מלכתחילה את השחיקה והבלאי של המטבח. אפשר לעשות זאת לדוגמא באמצעות פרישת ברזנט או רשת צל. יש כיום מגוון רחב של דגמי רשתות המתאימים לכל סוגי המרפסות והחצרות. רשת צל מעניקה בידוד אופטימאלי עבור המטבח וחוסמת קרינה ישירה של השמש. אפשר לבחור ברזנט בצבעים המתאימים לעיצוב של החצר או המרפסת, ליהנות מאינטימיות ופרטיות וגם להגן על המטבח לאורך זמן. ברזנטים ורשתות צל דורשים מינימום של תחזוקה וגם המחיר שלהם נמוך מכפי שנהוג לחשוב.

טיפים לניקוי ושמירת הניקיון במטבח חוץ

הנה עוד כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בניקוי או בשמירת הניקיון הקיים של מטבחי חוץ :

א. הדברה – חלק מפעולות המניעה הקבועות כוללות הדברה תקופתית של החצר. הדברה מרחיקה ומונעת נזקים של חרקים. היא מתאימה למטבחים המיוצרים מעץ וגם למטבחים עם דלתות אלומיניום או מתכת. הדברה חוסכת את עוגמת הנפש של פגיעה באוכל, כרסום ברהיטים ועוד. את ההדברה כדאי לבצע באופן מקצועי תוך שימוש בשיטות ביולוגיות או ירוקות. אין סיבה לזהם את החצר עם שימוש בחומרים כימיים רעילים ולא יעילים המסכנים את הסביבה.

ב. חומרי ניקיון ייעודיים – לא חייבים להסתפק בחומרי ניקיון בסיסיים על מנת לנקות את המטבח. כדאי להשקיע בחומרי ניקיון המתאימים לרהיטי חוץ. אלו חומרים המציעים שכבת הגנה על גבי רהיטים החשופים לשמש. היתרון של חומרי ניקיון ייעודיים הוא שניתן להשתמש בהם מיד לאחר הבישול במטבח. בנוסף, הם שומרים על המטבח במהלך החורף ומתחת לברזנט או רשת צל.

ג. אימוץ הרגלי שימוש נכונים – כל בני הבית צריכים לאמץ הרגלי שימוש נכונים במטבח חוץ. כתם בודד שנשאר על השיש במטבח חשוף לשמש הופך להיות נזק בלתי הפיך. את הכתמים מהמטבח יש לנקות במהירות ובאותו רגע בו הם מתרחשים. הרגלי שימוש כאלה מונעים נזקים למטבח ושומרים על ערכו לאורך שנים.

לסיכום, מטבח בחצר או בגינה דורש טיפולי אחזקה וניקיון קבועים אולם אפשר לעשות זאת בקלות אם משתמשים בשיטות הנכונות.