איך מורידים כתם שמן?

לא מעט אנשים שואלים את עצמם איך מורידים כתם שמן, והאם יש דרך להיפטר מכתמים עקשניים במיוחד. ראשית, חשוב לזכור כי כתמים נוצרים בדרך כלל עקב חוסר זהירות. שמרו על סבלנות ואורך רוח ותוכלו למנוע את רוב הכתמים הנוצרים כתוצאה מהתזת שמן.
שנית, חלק גדול מההתמודדות עם כתמים מתחיל עוד לפני שהם נוצרים. במידה ואתם מתכננים לטגן שניצלים או להכין קציצות, נסו להימנע מלבישת הבגדים הכי יפים שלכם. בצורה כזו לא תצטרכו לתהות איך מורידים כתם שמן מבגד חדש או יקר.

יש מספר כללי זהירות התקפים בעת הסרת כל סוגי הכתמים ללא יוצא מן הכלל:

– בדקו את שיטת הניקיון בפינה נסתרת של הבד, ובדקו כי אתם לא עושים נזק
– זכרו כי יש כתמים שלא יורדים ואל תקחו את זה באופן אישי
– נסו קודם כל לשטוף את הכתם במים
– נקו את הכתם בתנועות מעגליות מהחוץ פנימה
– טפלו באיזור הכתם בלבד, וכך תמנעו את המעבר של החומר המכתים אל מקומות אחרים בבגד

כל הטיפים להסרת כתם שמן

לאחר שמפנימים את כללי הזהירות ניתן להתמודד ישירות עם השאלה איך מורידים כתם שמן. להלן טיפים יעילים ומעשיים אשר אותם כל אחד יכול לבצע:
1. טלק – במידה ואתם מזהים את הכתם באופן מיידי, נסו לזרות עליו כמות גדולה של טלק. עסו את הטלק אל תוך הבד וכבסו אותו כרגיל.
2. אבקת כביסה ומים פושרים – תערובת של אבקת כביסה חזקה ומעט מים פושרים עוזרת לרוב כתמי השמן. השרו את הבגד המוכתם בתוך התערובת למשך שעה לפחות. לאחר מכן בדקו מהי הטמפרטורה הגבוהה ביותר המותרת לכיבוס, והכניסו את הבגד למכונה על פי מה שמופיע בתווית.
3. מסיר שומנים – בחלק מהמקרים ניתן להוריד כתם שמן עם מסיר שומנים המיועד עבור משטחים וסירים. יש להשאיר את החומר על הבגד למשך 10-20 דקות, ולאחר מכן לכבס בטמפרטורה המותרת הגבוהה ביותר.
4. שמפו כלים – תרופת סבתא זו מתגלה בתור תשובה אידיאלית לשאלה איך מורידים כתם שמן. פשוט הספיגו את הכתם בשמפו כלים, הניחו לבגד להתייבש תחת קרני השמש, ולאחר מכן תוכלו לשטוף אותו, ואף לכבס כרגיל וללא בעיות.
5. אלכוהול – עצה הרלוונטית עבור כתמי שמן קטנים היא להשתמש במעט אלכוהול מרוכז. שפכו אותו על הכתם בזהירות, והמתינו לייבוש לפני הכביסה. המטרה של האלכוהול היא לספוח את השמן ולייבש אותו מסיבי הבגד.
6. קמח – הסרת כתמי שמן מבד כותנה אפשרית באמצעות פיזור כמות נדיבה של קמח. השאירו את הבגד עם הקמח כאשר הוא מיושר למשך לילה אחד לפחות, נערו את הבגד, וכבסו אותו בחום מקסימאלי.
קל יותר להתמודד עם כתמי שמן כאשר מקפידים על עצות וטיפים שכבר הוכיחו את עצמם. אל תיבהלו מכתמי שמן, וזכרו כי ניתן להסירם יחסית בקלות.