איך מנקים אבנית מדודי שמש?

מצד אחד, דודי השמש מאפשרים לנו לחסוך בצריכת החשמל באופן משמעותי מאד- ע"י ניצול של אנרגיית החום שיש בקרני השמש, הם מחממים את המים בדוד ומספקים לנו מים חמים במשך רוב ימות השנה. מצד שני, אחת הבעיות הנפוצות בדודי השמש מקשה לעתים על התפקוד שלהם. זוהי כמובן, בעיית האבנית. אבנית נוטה להצטבר בתוך דודי שמש, משום שאלו מחממים את הטמפרטורה, ואז יוני הסידן במים שוקעים מטה, מצטברים ויוצרים את האבנית – שמקשה על הדוד לפעול ופוגעת ביעילות שלו. מכאן חשוב מאד להבין איך מנקים את האבנית מדודי השמש באופן יעיל.

כמה שיטות שונות לניקוי האבניתאיך מנקים אבנית מדוד שמש

  • הסרת האבנית מהקולטנים – קודם כל, צריך לזכור כי אבנית מצטברת לא רק בתוך הגוף של דודי שמש , אלא גם בקולטנים שלהם. אפשר לנקות את האבנית מהקולטנים בצורה פשוטה יחסית עם חומר מתאים ועם מטלית. זה אמנם לא יסיר את כל האבנית (תלוי בכמות שלה) אבל זה יוכל להסיר את הרוב המכריע שלה, וכך כבר להפוך את פעילות הדוד ליעילה יותר פי כמה.
  • ניקוי הפלאנג' – לרוב, אבנית נוטה להצטבר על הפלנאג' – זהו מעין צינור מתכת שבו המים עוברים ומתחממים, ולכן האבנית מצטברת עליו במהירות. אפשר לנקות את הפלאנג' של דודי שמש עם חומרים מתאימים ועם שימוש במטליות ניקוי מיוחדות – אולם יש לזכור שאם האבנית הצטברה באופן משמעותי, צריך פשוט להחליף אותו.
  • שימוש במסנני מים מיוחדים – כדי למנוע את האבנית בהמשך, בוודאי בתוך הדוד עצמו, אפשר להתקין מסנן מים מיוחד אשר יסנן את יוני הסידן וכך מראש יפחית מאד את הסיכוי להיווצרות האבנית בדוד בהמשך.

השקיעו בפתרונו תהללו

מומלץ בחום להשקיע בפתרונות אלו למניעת וניקוי האבנית בדודי השמש – משום שכך הדוד שלכם יוכל לתפקד שנים רבות יותר, ולחסוך לכם הרבה יותר בטווח הארוך.