איך מנקים אלומיניום?

סיר, חלונות ומחבת  – כל הבית שלנו מלא בחפצים וכלים העשויים חומר מתכתי, איכותי ועמיד לאורך שנים רבות. אחד היתרונות הגדולים של האלומיניום בתור חומר גלם הוא בתכונות ייחודיות כמו עמידות לשיתוך. האלומיניום היא מתכת קלה, המתגבשת ומעוצבת בקלות לטובת שורה ארוכה של שימושים
אך  לצד היתרונות הרבים טמונה הבעיה האמיתית איך מנקים אלומיניום, כמו חומרים רבים אחרים גם באלומיניום הזמן עושה כבשלו וניתן לראות את אותות הזמן על מתכת האלומיניום.

כלים יומיומיים כמו כלי מטבח לדוגמא המיוצרים מאלומיניום עוברים תהליכי ניקוי המשיבים להם את הברק. בנוסף, בתחום הבנייה ניתן לראות את השימוש במתכת כחומר עיקרי למסגרות של חלונות ודלתות.

אז איך מנקים? לפניכם שלושה טיפים לניקוי אלומיניום

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לדעת ולהבין איך מנקים אלומיניום  באופן יעיל:

א. מניעת שריטות – הדגש העיקרי צריך להיות על מניעת שריטות מהמשטח. כדי לנקות את המשטח בלי להשאיר שריטות מניחים סמרטוט ספוג בחומר ניקוי ייעודי. את חומרי הניקוי ניתן לרכוש במרכולים או ברשתות עשה זאת בעצמך. כדאי לקרוא את הוראות היצרן המופיעות על גבי המוצר ולוודא התאמה שלו למשטח. לאחר הנחת הסמרטוט הספוג על המשטח צריך להניח לכתם להתרכך, להמתין מספר דקות ולהעביר ניגוב קל.

ב. הרחקת אבק – חשוב להרחיק אבק מפרופילים וכך למנוע הצטברות לכלוך או נזקים בלתי הפיכים למתכת. מי שגר בסביבה מאובקת יכול להשתמש במים חמימים ומעט סבון, לעבור על הפרופילים עם שואב אבק או לנצל את היעילות של מקל נוצות. גם סמרטוט יבש ורך ידוע בתור אמצעי יעיל לניקוי מסגרת החלון או הדלת מגרגירי חול ואבק.

ג. הסרת כתמים קשים – ניתן להסיר כתמים קשים מאלומיניום באמצעות תמיסת אקונומיקה מהולה במים, בחומץ או בסבון כביסה. עבור הסרת שמנים מהמשטחים נהוג להשתמש באלכוהול מהול. חשוב לא להשתמש באציטון או בממיסי שומנים תעשיתיים.

טיפים נוספים לניקיון יעיל של אלומיניום הם להסיר שאריות ונתזים עם מגבונים לחים, להימנע משפשוף בחוזקה ואף פעם לא לנקות את המשטח עם מטליות מסוג סקוטש ברייט.