הדברה ירוקה

איך מנקים לאחר הדברה?


הדברה ירוקהכל בר דעת וודאי יודע כי על מנת לחיות בצורה נעימה בבית או במשרד שלנו, חובה עלינו לשמור על ניקיון ותחזוקה שוטפת של המבנה, אך לא רק זאת, אלא גם לבצע הדברת מזיקים מעת לעת על פי הנדרש.

הדברת מזיקים היא פעולה חשובה המבטיחה איכות חיים גבוהה לאורך זמן. יחד עם זאת, הדברה כוללת לעיתים קרובות שימוש בחומרים ותכשירים רעילים. ההמלצה של המשרד להגנת הסביבה וגורמים רשמיים העוסקים בתחום היא להקפיד על ביצוע ניקיון לאחר הדברה. הניקיון מאפשר לא רק חזרה מהירה יותר לשגרה, אלא גם מייצר סביבה נעימה למגורים עבור בני המשפחה וחיות המחמד.

השאלה העיקרית היא כיצד מבצעים ניקיון מבלי לפגוע באפקטיביות של הדברת מזיקים. בסופו של דבר, המטרה של הניקיון היא להעלים את הלכלוך ולהסיר גם חומרים קשים הנתפסים על הריצוף, הקירות, האמבטיה, השירותים וכדומה. זו הסיבה שקשה לבצע ניקיון לאחר הדברה ולכן כדאי להיעזר בטיפים מעשיים.

המלצות ועצות עבור ניקיון יעיל אחרי הדברת מזיקים

אלו ההמלצות העיקריות שיכולות לעזור בעת ניקיון של בית, דירה או משרד ולאחר הדברה:

א. תזמון – כמו בדברים אחרים בחיים, גם ניקיון לאחר הדברת מזיקים דורש תזמון נכון. התייעצו עם המדביר לגבי הזמן בו ניתן להתחיל בניקיון והקפידו על מרווח מספק בין סיום ההדברה לבין הכניסה אל החלל.

ב. אוורור – אל תתחילו בניקיון לפני שאווררתם היטב את הבית. היתרון של אוורור הוא שניתן להיעזר בו על מנת להפיג את הריח הרע של חומרי הדברה, אולם מצד שני הוא אינו מייצר לכלוך מיותר אלא מקסימום קצת אבק.

ג. אל תשאפו חומרים – בכל מקרה בו אתם מרגישים סחרור או חוסר נעימות, הפסיקו את הניקיון וצאו לשאוף אוויר צח. זכרו כי הניקיון צריך להתבצע בסבלנות ואין סיבה לחוש תסמינים שליליים.

ד. היזהרו מחומרי הדברה – תוכלו לזהות חומרי הדברת מזיקים לפי הצבע הלבן והמיקום שלהם. במידה ונשארו שרידים של חומרים מן הסוג הזה, היזהרו לגעת בהם בידיים חשופות או ללא הגנה.