איך מנקים מחשב

בעבודה יושבים אל מול המחשב, בערב בבית גולשים באינטרנט בנייד, רוצים לבשל משהו, מחפשים מתכונים באינטרנט, מעוניינים לעשות שופינג, גולשים באיביי, רוצים להעביר את הזמן ולצפות בסדרות, בסרטים ובסרטונים, פונים ליוטיוב, ועוד… לעיתים, איננו שמים לב כמה המחשב הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, וכמה אנו עושים בו שימוש. אז כמו שהמחשב שלנו משרת אותנו באהבה, על מנת שנוכל לעשות בו שימוש למשך תקופה ארוכה עלינו לחזיר לו אהבה בצורה של טיפול, ניקוי ותפעול נכון. ניקוי המחשב צריך להתבצע בשתי רמות שונות: ברמה החיצונית וברמה הפנימית. איך מנקים את המחשב בצורה נכונה? כל התשובות במאמר הבא.

ניקוי המחשב מבחוץ

רבים ודאי מזלזלים בשאלה, איך מנקים מחשב בצורה חיצונית, הרי ניקוי זה נשמע פשוט. תתפלאו לשמוע שישנם הרבה דברים שלא ידעתם, וכדאי שתלמדו:

  • ניקוי המסך: רבים חושבים שניתן לנקות את המסך של המחשב עם חומר לניקוי חלונות. טעות! ניקוי המסך בצורה זו עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך במסך. על מנת לנקות את המסך תוכלו להשתמש במטלית לחה ספוגה במעט מאוד מים, ולצורך ניקוי יסודי יותר עשו שימוש בחומרים מיוחדים לניקוי מסכי LCD, אשר נמכרים בחנויות המחשבים השונות.
  • ניקוי חיצוני: את החלקים החיצוניים של המסך, והכונן ניתן לנקות באמצעות מטלית לחה ולא לעשות שימוש בסבון. חשוב מאוד לא לעשות שימוש בהרבה מים, מאחר והמחשב מחובר לחשמל.
  • ניקוי המקלדת: ניקוי האבק מן המקלדת הוא חשוב ביותר, מאחר ולעיתים הצטברות של אבק יכולה להביא להתחממות יתר של המחשב, או למקלדת אשר אינה פועלת כראוי. תוכלו לפרק את המקשים השונים מן המקלדת, להכניס אותם אל תוך גרב, ולזרוק אל מכונת הכביסה. במקביל, נערו את המקלדת עצמה מאבק ופירורים, והעבירו עליה מטלית לחה לניקוי.

איך מנקים מחשב מווירוסים ותוכנות?

ניקיון של מחשב אינו רק ניקיון חיצוני עם מטלית לחה, אלא גם ניקיון פנימי של תוכנות ווירוסים אשר עשויים להכביד על פעילות המחשב, להפוך אותו לאיטי, ואף חלילה לפגום בתקינותו. איך מנקים מחשב מווירוסים ותוכנות מיותרות? במספר שלבים עיקריים:

  • הקפידו למחוק קבצים מיותרים שהתוכנות השונות התקינו אצלכם במחשב. תוכנות רבות מתקינות על המחשב שלכם קבצים זמניים לצורך ההתקנה, חשוב שתקפידו למחוק קבצים זמניים אלו, מאחר והם יכולים להשפיע רבות על ביצועי המחשב.
  • הגדירו את האנטי וירוס בצורה שיעשה ניקוי ובדיקה כללית אחת לשבוע על וירוסים ותוכנות אשר עשויות לפגום במחשב שלכם.
  • לבסוף, הסירו את התוכנות המיותרות בהם אין לכם שימוש דרך לוח הבקרה.

ניקוי וטיפול שוטף במחשב

חשוב מאוד לא זלזל בניקוי וטיפול שוטף של המחשב שלכם. ניקוי חיצוני הכרחי מאחר והמחשב יכול לצבור אבק, ולפעול בצורה איטית יותר, וגם כי המקלדת שלכם היא מקור להצטברות חיידקים. ניקוי פנימי חשוב לצורך ביצועים טובים יותר של המחשב, ועל מנת למנוע הכבדה על המערכות.

נכתב באדיבות חנות מחשבים – א.א. מחשבים