ניקוי אינטרקום

איך מנקים מערכות אינטרקום בצורה טובה ויעילה?

כולנו משתמשים באינטרקום באופן קבוע, וחשוב מאד לזכור שהוא חלק בלתי נפרד מהחזות החיצונית של הבית. אולי קל לשכוח זאת, אבל ממש כמו שתרצו לשמור על הניקיון של דלת הכניסה לבית שלכם – כך גם חשוב מאד לשמור באופן ספציפי על הניקיון של האינטרקום. יש לזכור כי הניקיון של אינטרקום שונה מניקיון של חלקים אחרים בחזות הבית, וזאת משום שמדובר על מערכת שמחוברת לתשתית החשמל, ולכן יש לנקות אותה בזהירות. מבחינת התדירות – ניקיון של פעם בשלושה שבועות יספיק, כדי לשמור על המראה של האינטרקום המטופח שלכם.

אז מהם הכללים לניקיון של האינטרקום?

  • חומר ניקוי למתכות, הדרך היעילה ביותר לנקות אינטרקום היא פשוט באמצעות חומרים לניקיון של מתכות. זה כמובן תלוי בחומר שהוא המעטפת החיצונית של האינטרקום, אך מאחר שברוב המקרים מדובר על מחומר מתכתי – הרי שחומרים לניקיון של אלומיניום יעשו את

    ניקוי אינטרקום

    העבודה ברוב המכריע של המקרים. מדובר על חומרים שיכולים לנקות את משטח המתכת אך לא לגרום לבעיות אחרות. מספיקה לרוב כמות קטנה, וניתן להשתמש בסמרטוט כדי לשפשף את הכתמים הקטנים שיש על האינטרקום.

  • ניקיון עם חומץ, אם אין לכם חומר ניקיון ייעודי, דרך נוספת לנקות אינטרקום היא באמצעות חומץ. לוקחים מעט חומץ בקערה, מוסיפים מעט מלח וטובלים מטלית פנימה – ואז מתחילים לעבור על החלקים השונים של האינטרקום. שימו לב כי אין צורך בכמויות גדולות מידי. כמות קטנה של חומץ תעזור לכם לבצע את העבודה היטב, ולשמור על האינטרקום מבריק.
  • האם אפשר להשתמש במים?  גם מים יכולים לעזור לפעמים, אבל תלוי באיזה כמות. בכל מקרה, לא שופכים מים על האינטרקום. מה כן אפשר לעשות לקחת קצת מים עם סבון ולנקות את האינטרקום שלכם בעדינות. הדבר בעיקר יעיל אם יש לכם אינטרקום שיש לו מעטפת מפלסטיק ולא ממתכת, ואז המים לא יפגעו במעטפת החיצונית כלל.

ניקיון אינטרקום – בטיחות

למרות הרצון לנקות את האינטרקום, צריך לזכור שהמערכת עצמה מופעלת על ידי החשמל. כידוע, מים וחשמל לא הולך ביחד ולכן חשוב להקפיד על אמצעי בטיחות, להימנע ממגע מים.