ניקוי מכולות

איך מנקים מתכות תעשייתיות?

כאשר אתם נדרשים למלאכה של ניקוי מתכות תעשייתיות, חשוב מאד להבין, שלא מדובר על ניקוי רגיל של מתכת. מדבור על ניקוי שיש לבצע על גבי משטחים גדולים מאד של מתכת, אשר לרוב גם כוללים לא רק לכלוך – אלא גם מופעים שונים של חלודה, כתמי צבע מתקלף, ובקיצור – ברדק. על כן, חשוב מאד להבין מהם השלבים השונים בניקוי המתכות התעשייתיות, ולהבין מהי השיטה המרכזית שבה אנו משתמשים לטובת הניקיון.

כך מבצעים את הניקוי

התזת חול – השיטה המרכזית והחשובה ביותר לנקות מתכות תעשייתיות, היא באמצעות התזת חול. מדובר על חומר שהוא לרוב דמוי חול, אשר מותז בלחץ גבוה במיוחד, וכך הוא מסייע לרסק את שאריות הלכלוך, שאריות הצבע מקולף, וכיו"ב. בשיטת ההתזה בחול, אפשר גם להגיע לפינות בעייתיות ולמקומות על המתכת שלרוב אי אפשר להגיע אליהם עם מכשירי ניקיון אחרים, שכן הגרגרים הקטנים יכולים להגיע לכל פינה על המתכת. כיום, לא משתמשים כמובן בחול לטובת ניקוי המתכת (בעבר השתמשו, עד שמצאו חומרים נוחים יותר) ומשתמשים בחומרים אחרים כמו קליפות אגוז, קליפות קוקוס, גרגרי חצץ, ועוד.

צביעת המתכת – השלב הבא של ניקוי המתכות התעשייתיות הוא בצביעה שלהן. בכך שאנו יוצרים שכבה חדשה לגמרי של בצע על המתכת, אנחנו לא רק הופכים אותה ליפה יותר – שימוש בצבעים אפוקסיים למשל, מסייע לשמור על המתכת נקיה ועמידה לאורך זמן, למנוע מצבים של חלודה וקורוזיה, וכמובן להבטיח שהניקיון הבא יהיה הרבה יותר פשוט.

האם מבצעים את הניקיון באופן עצמאי?

הניקיון של המתכות התעשייתיות ,שכול לגם את הצביעה שלהן, כמובן לא יכול להיעשות לרוב באופן עצמאי – אלא אם במקרה יש לכם ציוד להתזת חול במפעל, דבר שברוב המקרים איננו נכון כמובן. על כן, יש ליצור קשר עם גורם מקצועי, אשר מתמחה בניקוי מתכות תעשייתיות באמצעות התזת חול. יש לפנות כמובן למקום שפועל ברישיון מלא, ומתפעל צוות מקצועי, אשר יוכל לבצע את הניקיון באופן יעיל ומהיר.