איך מנקים ריהוט גן?

ריהוט גן חשוף ישירות לפגעי מזג האוויר והוא צובר אבק, לחות ולכלוך. ריהוט פלסטיק לדוגמא ניתן לנקות עם חומרי ניקוי לאסלות שמכילים אקונומיקה. פשוט שופכים מעט מהחומר לתוך דלי מים, טובלים בפנים סמרטוט נקי ומנקים איתו את רהיטי הגינה כדי להעניק להם מראש חדש.
ריהוט עץ נחשב מורכב יותר לניקוי. במקרה הזה מומלץ לשפשף קודם כל את הלכלוך בעזרת ספוג טבול במעט חומר ייעודי. את חומרי הניקוי לריהוט גן מעץ ניתן להשיג בחנויות עשה זאת בעצמך ברחבי הארץ. יש להקפיד לייבש היטב את הרהיטים אחרי הניקיון, על מנת למנוע מצב שבו הם צוברים לחות. אחרי הניקוי מניחים את הריהוט מתחת לשמשייה או מכסים אותו עם כיסוי פלסטיק. גם את הכיסוי ניתן לרכוש באופן עצמאי ובעלות של לא יותר מכמה עשרות שקלים.
מומלץ למרוח על רהיטי מתכת נוזל לשימור ולא להשתמש בסקוץ' שעלול לגרום נזקים בלתי הפיכים ושריטות. במידה ומדובר על ריהוט גן מראטן, חשוב לנקות אותם פעם בשנה כדי למנוע הצטברות של לכלוך אבל אין הנחיות מיוחדות לתחזוקה שוטפת בתדירות גבוהה יותר. ריהוט אלומיניום מנקים עם תערובת של מים וסבון ובעזרת מטלית רכה.

איך מנקים ריהוט גן

 

 

 

 

 

 

טיפים שמתאימים לכל הסוגים של ריהוט גן:

יש כמה טיפים שיכולים לעזור לניקיון של כל סוגי הרהיטים גם בלי קשר לחומר שממנו הם מיוצרים:
א. ריפוד – יש לבצע ניקיון שוטף של ריפוד הריהוט ואפשר לעשות את זה עם מכונת הכביסה. אפשרות אחרת היא לנקות את הריפוד באופן ידני עם סבון ומים.

ב. שואב אבק – רצוי לעבור על הריפוד עם שואב אבק אחת לשבוע כדי למנוע חדירה של לכלוך

וחיידקים לתוך הבד. שואב אבק נייד יכול להתאים למשימה הזו.

ג. צל – הגנה על ריהוט גן בעזרת הצללה תמנע את רוב הבעיות המצטברות. כדאי להציב את הרהיטים מתחת לסככת צל ובמידת הצורך להשתמש בשמשייה ניידת.

לסיכום, ריהוט גן משפר משמעותית את איכות החיים אך הוא מחייב תחזוקה. הדרך הנכונה לנקות את הריהוט היא לבחור חומרים שמתאימים לו.