איך מנקים ריצוף בטון מוחלק?

ריצוף בטון מוחלק מומלץ עבור שטחים גדולים והוא מציע מגוון רחב של יתרונות. בטון הוא חומר עמיד בפני נזקים, שריטות, סדקים או חומרים כימיים. החלקת הבטון מבוצעת לפי דרישות הלקוח ובמגוון רחב של שיטות צריבה, גימור מבריק או גימור מט. בנוסף, כיום ניתן לשמור על המראה החלק של שכבת הבטון האחרונה ביציקה גם לאורך שנים. הדרך לניקיון ריצוף בטון מוחלק פשוטה מכפי שנהוג לחשוב והיא הרבה יותר קלה משיטות ניקוי של סוגי ריצוף אחרים.

טיפים לניקוי יעיל

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על המראה החלק של רצפת בטון בבית או בעסק:

א. מטלית וסבון – העדיפו להשתמש במטלית רטובה ובסבון בלבד על מנת לנקות את הרצפה. בחרו סבון שיש בו אחוז מסוים של וקס, אך קראו היטב את ההוראות המופיעות על גבי המוצר.

ב. חומצות – הקפידו לא להשתמש בחומרי ניקוי המכילים חומצות. אין סיבה להרוס את הריצוף עם חומצות וחבל לפגוע באיכות החיים עם ריחות לא נעימים. חומצה לא אמורה לשמש לטובת ניקוי ריצוף ביתי והיא פוגעת בעמידות המשטח.

ג. ציפוי אפוקסי – הקפידו על מריחת ציפוי אפוקסי על משטח הבטון המוחלק. ציפוי אפוקסי מעניק לבטון עמידות כימית ברמה גבוהה והוא מתאים גם למשטחים עליהם מורחים סילר לשיפור המראה. ציפוי אפוקסי מיושם על ידי אנשי מקצוע והוא נחשב השקעה משתלמת.

כל כמה זמן מנקים ריצוף בטון מוחלק? ריצוף בטון מוחלק

יש שתי גישות בניקוי ריצוף בטון מוחלק . גישה אחת גורסת כי את הניקוי יש לבצע באופן תקופתי ואחת למספר שבועות. על פי הגישה הזו, אין צורך בניקיון מיידי של כתמים היות והבטון אינו צובר לכלוך. לעומת זאת, בגישה השנייה עדיף לנקות את הבטון המוחלק לעיתים קרובות כדי לשמור עליו.