איך מנקים רשתות לחלונות ורשתות בגינה?

רשתות איכותיות יוצרות את ההפרדה האיכותית ביותר בין הבית למזיקים שבחוץ

במדינת ישראל, בייחוד באזורים שבהם הלחות גבוהה בימי הקיץ ועונות המעבר, פתיחה של חלון היא פעולה שבמקרים רבים אנחנו חושבים עליה טוב בטרם אנחנו מבצעים אותה. הסיבה לכך היא פשוטה – גם אם אנחנו רוצים לאוורר ולפתוח את הבית שלנו בפתיחת החלון, פתיחה חסרת אחריות שלו יכולה להוביל לכניסה של יתושים וחרקים מעופפים ומזיקים אחרים. המצב הזה הוא מצב בלתי נסבל עבור כל אחד ואחד מאתנו, בעיקר בשעות הלילה בהן אנחנו חסרי אונים מול הנזק הפוטנציאלי של מזיקים אלה, ועם זאת דווקא בשעות הלילה פתיחת החלון רלוונטית עוד יותר. בשביל לתת לבעיה הזו מענה איכותי אנחנו מתקינים רשתות לחלונות – שנפרשות לאורכו של החלון ומאפשרות זרימה איכותית של האוויר מצד אחד אך מונעות ממזיקים להיכנס דרכן מצד שני. המטרה של שימוש ברשתות למטרת גידור היא שונה, וכשאנחנו משתמשים ברשתות לייצור גדרות איכותיות לגינות שלנו אנחנו רוצים ליצור את ההפרדה האיכותית בין הגינה לבין השטח החיצוני לנו, כשפתרון זה הוא איכותי במיוחד לאורך מרחקים גדולים יחסית כפתרון גידור איכותי. עם זאת, גם במקרה של רשת בחלון וגם של גדרות רשת, אנחנו צריכים לדעת איך לשמור על ניקיון הרשתות בצורה האיכותית ביותר.

איך מנקים גדרות לגינה?
איך מנקים גדרות לגינה?

המפתחות לשמירה על ניקיון רשתות לחלונות ורשתות וגדרות בגינה

  • בכל הנוגע לרשתות לחלונות, הדרך האיכותית ביותר לנקות את הרשת היא בשילוב בין שואב אבק לבין שטיפה בסיסית במטלית וייבוש מהיר. טיפ משמעותי בהקשר זה הוא להוציא את הרשת מהמסילה בשביל לנקות אותה בצורה האיכותית ביותר, ואת הניקוי להתחיל עם מעבר יסודי של שואב אבק לאורכה ולרוחבה של הרשת (עדיפות לראש מברשת). כשאנחנו עושים זאת אנחנו מוודאים כי כל לכלוך אבק שהצטבר יישאב היטב, ורק אז נוכל לעבור על הרשת בצורה בסיסית עם מטלית רטובה (לא צריך חומרי ניקוי מיוחדים), שתבריק את הרשת בצורה איכותית. לאחר מכן כל מה שנחוץ לנו לעשות הוא לחכות לייבוש הרשת ולתלות אותה חזרה. את הרוטינה הזו עלינו לבצע בשגרה של אחת לחודש לפחות.
  • כשאנחנו מדברים על ניקוי רשתות לגינה במסגרת של גדרות כמובן שלא נוכל לפרק את הרשת, שכן שטח הפנים שלה גדול בהרבה. בהקשר זה אחת השיטות הקלות והאיכותיות ביותר היא מעבר עם ראש מטאטא רטוב (במקרה זה מומלץ גם להוסיף סבון) לאורך הרשת, כן שהיא תתנקה בצורה איכותית ובלי עבודה סיזיפית מדי של שואב אבק והברקה עם מטלית. לאחר מכן ניתן לשטוף את הסבון עם מים ולחכות שהרשת תתייבש.

לשמור על הניקיון ולשמור על איכות החיים שלנו

כשאנחנו שומרים על ניקיון הרשתות לחלונות שלנו ועל ניקיון גדרות הרשת שלנו, אנחנו מוודאים כי הסביבה שלנו תישאר הסביבה הנקייה והאיכותית ביותר, בלי הצטברויות של אבק ובלי כניסה של מזיקים ויתושים.