איך ננקה את ריפודי המוניות?

מונית ראויה לנסיעת לקוחות

שירותי מוניות יכולים להיות יעילים, מהירים, מקצועיים ואף הוגנים מבחינת המחיר אך התמורה חייבת להיות בדמות נסיעה איכותית ונעימה. גם אם נהג המונית נחמד מאוד ומנוסה בהסעת לקוחות ממקום למקום, כולל הסעת תיירים שזה עתה נחתו בישראל או מוניות לנתב"ג שמסיימים חופשה של השוהים בה או אלו שיוצאים לחופשה, המונית חייבת להיות נקייה ומצוחצחת. נהגים רבים לא מייחסים חשיבות רבה לניקוי הריפודים מה שיכול להיות טעות כאשר הנוסעים יכולים לבחור את המונית שלהם וליהנות מחוויית נסיעה טובה יותר. החשיבות למונית נקייה באופן תמידי גדולה מאוד לא רק במוניות לנתב"ג ומנתב"ג אלא באופן כללי לנהג שאכפת לו מהנוסעים שלו.

איך ננקה את ריפודי המונית?

• ניקוי ריפודי המונית יכולים להיות רגע מלחיץ כיוון שאנחנו נפחד להרוס אותם כך שלאחר מכן נצטרך לכסות אותם כדי להסתיר את הנזק. עם זאת, אין ממה לפחד ויש דרך פשוטה ובטוחה לנקות את הריפודים ולהעניק להם מראה מבריק ומצוחצח, גם בלי להיעזר בשירותי ניקיון מוניות. ראשית, חשוב לשאוב את כל הריפודים בעזרת שואב אבק, כאשר יש שאובי אבק שמתחברים למצת הרכב והם קלים יותר לשימוש. נצלו את ההזמנות הזו כדי לנקות גם את השטיחים שברכב ולנקות את כל מה שאפשר לנקות בעזרת שואב אבק ורק לאחר שהאזור נקי מלכלוך גס שניתן לשאוב, יש להתחיל במלאכת קרצוף הריפודים.

• ריפודי המונית יכולים לספוג מים ואז יהיו לא נעימים לישיבה מה שיכניס אתכם לבעיות והמתנה עד שהם יהיו יבשים. כדי שלא יתרחש המצב הזה יש צורך לנקות אותם באמצעות מברשת, דלי מים ומטלית יבשה או מגבת יבשה כדי שנוכל לייבש אותם מהר. טבלו את המברשת בתוך דלי המים, בו תוכלו גם להכניס חומר ניקוי מתאים או סבון מיוחד לריפודים, לאחר מכן קרצפו היטב את הריפוד ומיד לאחר הקרצוף ייבשו את האזור באמצעות המטלית או המגבת. הייבוש חשוב מאוד למושבים יבשים ושמישים לאחר מכן ולמניעת היווצרות כתמים.

• מומלץ לנסות את הפעולה תחילה על אזור בריפודים שפחות נראה לעין כדי לראות איך הריפוד מגיב לפעולה. כך תוכלו להימנע מכתמים לא רצויים ומסיבוכים שעלולים להרוס לכם את הריפוד, למשל בבחירת החומר או בקרצוף חזק מידי.

ניקוי ריפודי עור

כשמדובר על ניקוי ריפוד רכבים ומוניות שעשויים מעור יש צורך לנקות עם חומר מיוחד לניקוי עור. אין להשתמש בכמות מים גדולה או סבון שיכול לפגוע בעור ולהרוס את הגוון שלו ולכן יש צורך בחומרים מותאמים וניקיון יסודי יותר. כמו כן אסור לשכוח שיש לנקות חלק קטן מהריפוד הצדדי והנסתר כדי לבחון איך העור מגיב לחומר הניקוי ולמים. רכבים עם ריפוד עור בהיר מומלץ לנקות כל שלושה חודשים ובאופן כללי לנקות את הרכב בצורה יסודית כל כמה חודשים בהתאם לשימוש, כאשר בשימוש נרחב כמו של מונית ניקיון של אחת לחודש הוא עניין הכרחי. לצורך הניקוי ניתן להיעזר בשירותי ניקיון מוניות.