המדריך לניקיון הבית לפני הדברה

דגשים חשובים לניקיון הבית לפני הדברה

הדברת מזיקים כוללת לרוב שימוש בחומרים כימיים שעלולים להזיק לחיות מחמד ולבני אדם. כתוצאה מכך בעלי הבית חייבים היערכות מוקדמת. את ההיערכות מבצעים לפי הנחיות של אנשי מקצוע ובלי קשר לתקופה שבה בוחרים להדביר את הבית. עם זאת, קיימים הבדלים בין סוגי הכנות והם משפיעים גם על סוג ההדברה הרצוי.

כל הדברה וההכנה שלה

הרחקת יונים, הדברת חרקים מעופפים והדברת מכרסמים לא דורשים שום סוג של הכנה מוקדמת. המדביר מביא עמו את האביזרים המתאימים להרחקת יונים, בעוד את הדברת החרקים המעופפים הוא מבצע מחוץ לבית. כמו כן, בהדברת מכרסמים כוללות השיטות הנפוצות שימוש במלכודות וכלובים ולכן גם כאן לא נדרשת הכנה מיוחדת.

 

הדברה בבית

טיפים להכנת הבית

הדברה שדורשת הכנה מוקדמת בבית כוללת למשל הרחקת תיקנים, נמלים ועכבישים, הדברת תולעי עץ, הדברת פרעושים וקרציות. בסוגי הדברות אלו יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • הוצאת כלים מארונות המטבח
  • הרחקת ריהוט וחפצים מהקיר
  • איתור וריכוז רהיטים נגועים במקרה של הדברת תולעי עץ
  • שאיבה של הסלון, הרהיטים וכל מה שמכוסה בבד טרם הדברת פרעושים וקרציות

מה עושים אחרי? מותר לנקות?

גם הפעולות המבוצעות לאחר הדברה מקצועית חשובות לטובת שמירה על הבריאות. ראשית, יש לאוורר היטב את הבית למשך מספר שעות ולהרחיק ממנו ילדים וחיות מחמד. שנית, כדאי להישמע להנחיות המדביר על מנת לשמור על החומרים הפעילים ולהרחיק מזיקים או חרקים.

כל כמה זמן מדבירים את הבית?

כל הדברה בבית או בחצר צריכה להתבצע אחת לשנה לפחות. כדאי ומומלץ מאוד לתאם עם מדביר מקצועי לפני מעבר לבית חדש, בתום שיפוץ או במקרה שבו הבית אינו מאוכלס למשך תקופה ארוכה כמו למשל במהלך רילוקיישן או חופשה בחו"ל.

באילו תקופות מומלץ להדביר?

התקופה המומלצת היא עונות מעבר ולקראת הקיץ. במידה ולא מספיקים לתאם את השירות בקיץ ניתן גם לעשות זאת בחורף, כל עוד מתאמים את השירות מול אנשי מקצוע מנוסים. יש לוודא תעודת הסמכה של המדביר ולבקש פרטים על החומרים שבהם הוא משתמש.