חידוש והברקה של מוצרי נירוסטה

הנירוסטה, הידועה גם בתור פלדת אל חלד, היא סגסוגת מתכות המכילה גם כמות מסוימת של כרום, המתאפיינת בעיקר בעובדה שהיא עמידה בפני חלודה וקורוזיה, בשונה ממרבית המתכות והסגסוגות האחרות בטבע. יש לדעת כיצד להתנהל עם מוצרים עשויים פלדת אל חלד ולשמרם.

יתרונות הנירוסטה כחומר גלם

פלדת אל חלד היא כאמור, סגסוגת מתכות עמידה בפני קורוזיה וחלודה, מה שהופך אותה לחומר הגלם המושלם לייצור של כלי מטבח, צנרת וכלי עבודה שונים- כולם עשויים לבוא במגע עם נוזל או עם האוויר, כך שנמצאים בסכנה להצטברות של חלודה או קורוזיה. פלדת האל חלד מאפשרת שימוש באותם המוצרים ללא החשש מחלודה או קורוזיה. בנוסף למאפיין הייחודי הנ"ל, פלדת האל חלד היא גם עמידה במיוחד בפני טמפרטורות שונות וקלה במיוחד לניקוי.

כיור נירוסטה מבריק

 

שימושים שונים בנירוסטה בתעשיות השונות

 

ניתן למצוא את פלדת האל חלד במגוון רחב במיוחד של תעשיות- החל מתעשיית המסעדנות, בה נוכל למצוא ציוד למסעדות אשר רובו יהיו עשוי פלדת אל חלד, בעיקר כשאנחנו מדברים על מטבח המסעדה, כמו למשל ארונות חימום, גריל, כיורים, מקררים וציוד מטבח וכלה בכלי עבודה כבדים אשר עושים שימוש בנירוסטה כחומר גלם לייצור של צינורות למשל, בעיקר כאלו אשר באים במגע עם מים או נוזלים. בשל מאפייניה הייחודיים, הנירוסטה מהווה חומר גלם דומיננטי במיוחד בתעשיות שונות ומגוונות והיא הפכה בשנים האחרונות לאחד מחומרי הגלם המבוקשים ביותר. את פלדת האל חלד לא נדיר למצוא בבתים, בעיקר במטבחים- מקררים, סכיני מטבח, כיורים, גרילים ועוד.

 

אובדן הברק של פלדת האל חלד

עם השנים ועם השימוש התכוף במוצרים העשויים פלדת אל חלד או המצופים בה, תשימו לב כי המוצרים מאבדים מן הברק הראשוני שלהם וצוברים עליהם לעיתים כתמים. מדובר בתופעה טבעית שעשויה לקרות למוצרים הללו וכל שיש לעשות הוא לשמור על שגרת הברקה של המוצרים ומדי פעם להעביר אותם ליטוש והברקה מקצועיים, מה שדורש היעזרות בחברה חיצונית.

 

חידוש והברקה – שמירה על כלי הנירוסטה

ישנן שתי טכניקות עיקריות לשמירה על כלי הנירוסטה שלכם מבריקים בדיוק כמו בעת שרכשתם אותם. הטכניקות נבדלות בעיקר באופי השימוש וסוג האמצעים אותם נבחר לנקות באמצעות כל אחת מהטכניקות. הראשונה היא ליטוש של פלדת האל חלד באמצעות חומרים כימיים הכוללים בתוכם גרגירים מגדלים שונים ומשתנים אשר תורמים לשיוף ננו- מטרי של פלדת האל חלד ולליטוש שלה למעשה. שיטה זו תתאים יותר לכלים גדולים הנוטים לאבד מהברק שלהם, כמו למשל מקררים, ציוד למסעדות, גרילים ועוד. השיטה השנייה טובה לטיפוח שגרתי של מוצרי פלד האל חלד והיא שימוש באמצעי ניקיון והברקה אותם ניתן לרכוש בסופרים ובחנויות לחומרי ניקיון. לרוב מדובר בחומר כימי מסוים אשר מבריק ומלטש את פלדת האל חלד, אותו מרססים על גבי המוצר ומנגבים בעזרת מטלית מיוחדת אשר לא תגרום לשריטות על גביי פלדת האל חלד. מדובר בשיטה זולה ויעילה אשר טובה לניקיון השגרתי התכוף יותר, אשר לא תתאים למשל להברקה של ציוד מסעדות אשר דורש הליך משמעותית יותר אינטנסיבי.

אורך חיי מוצרי פלדת האל חלד

אורך חיי המוצרים העשויים פלדת אל חלד מראש, הוא גבוה מהרגיל וזאת בשל מאפייני העמידות של החומר. מלבד זו, באמצעות הברקה וליטוש וניקיון תכוף של מוצרים אלו תוכלו להאריך את אורך החיים שלהם אפילו יותר, לכן נמליץ להקפיד על כך על מנת למצות עד תום את מוצרי פלדת האל חלד אשר ברשותכם.