יתרונות הפוליש ומדוע כדאי לעשות פוליש לרצפה?

בעלי נכסים רבים – פרטיים ועסקיים כאחד, ואין זה משנה באם מדובר בבית צמוד קרקע, דירה בבניין מגורים, משרד או מפעל רחב ידיים, מוצאים את עצמם מתחבטים בשאלת ביצוע פוליש. אין ספק כי העלויות מעט גבוהות אל מול שטיפה רגילה עם חומר רצפה רגיל אך יתרונות הפוליש עצומים ולכן השאלה עולה שוב ושוב אצל אותם בעלי נכסים. בשורות הבאות, נדבר מעט על יתרונות הפוליש והאם כדאי לבצעו כלל, הצטרפו אלינו לכתבה מרתקת על עולם הפוליש.

יתרונות הפוליש

• מראה – רצפה אשר עברה פוליש, בעלת מראה נעים ויפה יותר. אין מחלוקת כי רצפה לאחר פוליש, תראה טוב יותר גם אם מדובר בחיפוי רצפה ישן יותר ולעיתים, פוליש הוא זה שיעשה את כל ההבדל ועלול להיות הסיבה המרכזית לאי החלפת חיפוי הרצפה או לפחות דחיית ההחלפה.

• עמידות – בשונה משטיפה רגילה של הרצפה, ביצוע פוליש לרצפה ידוע כעמיד יותר וניתן לבצעו בין אחת למספר חודשים (באם מדובר על בית עסק בו ישנה תנועה רבה) ועד לפעם בשנה (באם מדובר בבית פרטי או דירת מגורים). עמידות המראה והיוקרה אותה מביא הפוליש, נשמרת לאורך זמן – ישנם סוגי פוליש אשר יש לבצעם אחת לשלוש שנים ולכן רבים פונים אל עבר ביצוע פוליש באמצעות בעלי מקצוע מומחים לדבר.

• יסודיות – בעת ביצוע הפוליש, מתבצע תהליך ניקוי עמוק לרצפה ובעצם הרצפה עוברת תהליך ניקוי ייחודי אשר לא מתרחש בעת שטיפת הרצפה, ואין זה משנה באיזה חומר נשתמש במהלך השטיפה.

• יוקרה – רצפה אשר עברה פוליש, מקבלת מראה יוקרתי ונוצץ יותר. אותה יוקרתיות היא הסיבה המרכזית לביצוע פוליש בעסקים רבים אך אינה היחידה. כמו כן, מעבר למראה היוקרתי המעניק פוליש, גם השימוש ברצפה נעים יותר.

סוגי הפוליש

1. אקרילי – פוליש מיוחד לשימוש במשטחי בטון (כמו שניתן למצוא במפעלים) בעיקר וייחודו הוא הגנה מפני חשמל. יתרון נוסף לפוליש האקרילי הוא אי הצורך בשימוש במכונת הפוליש לאחר ביצועו. סוג פוליש זה אינו משאיר עקבות ומונע החלקות.

2. ווקס – זו הסוג השכיח ביותר וגם הזול ביותר והוא מעניק מראה נוצץ ומבריק. תדירות ביצוע מומלצת היא אחת לשנה ו/או אם מרגיש כי המראה מעט נשחק.

3. קריסטל – פוליש איכותי ביותר המגן מפני שריטות לאורך זמן תודות לחדירה העמוקה של החומר. תדירות ביצועו היא אחת לכ- 3 שנים וחשוב להבין שאין הוא גורם לרצפה להיות חלקה למרות המראה המוענק לאחר ביצועו.