יתרונות השטיחים וטיפים לניקויים

עולם עיצוב הפנים ועולם האופנה מאז ומעולם היו שלובים זה בזה, לכן אין פלא כי שטיח נחשב לאחד מ"אביזרי ההלבשה" החשובים ביותר בבית. על אף שתפקידם הבסיסי הוא בבסיסו פונקציונלי ונועד לשמש מצע רך ונעים לכפות הרגליים ומשטח מבודד קור וחום, שטיחים הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית וכיום יש להם מקום של כבוד גם בכל הנוגע לפן הדקורטיבי של החדרים.

 

יתרונות השטיח

כאמור, בהגדרתם הראשונים שטיחים נועדו לשמש כבולמי זעזועים ואקוסטיקה וכמבודדי קור וחום. עם התפתחות עולם עיצוב הפנים הפכו השטיחים אט אט גם לאביזרי תחימה והגדרה של חללי הבית השונים ושימשו להדגשת איזורים מסוימים באמצעות צבעים ומרקמים מגוונים אשר מעשירים את האווירה בחלל החדר ויוצרים חיץ והפרדה בין הסלון למטבח למשל. מלבד שימושיו השונים, השטיח כיום מהווה מעין סמל סטטוס אשר נמדד על פי איכות החומר, עיצוב השטיח, תרומתו לטון העיצובי, מחירו וכן הלאה. שטיחים הם דרך נפלאה וייחודים להכניס אל תוך הבית חום, צבע וצבעוניות אשר מקנים אופי וטעם לכל חלל בו הם מוצבים. בין אם בחרתם שטיח קלאסי, מודרני, צבעוני, אתני, תעשייתי, מינימליסטי או אקלקטי – סביר להניח שהשטיח הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היווצרות הטון הרצוי בחלל החדר. מלבד העובדה כי שטיחים מוסיפים סגנון, יופי וחן בסביבתם, ניתן להשתמש בהם גם באופן פרקטי ביותר לכסות ולהסתיר חלקים בבית כגון ריצפה שבורה וישנה, או אף להשתמש בהם כמבודדי רעשים. שטיחים הם משטחים שנעים לשבת עליהם ולשחק לכם הם טובים לשימוש גם בחדרי ילדים אשר לעיתים קרובות בוחרים לשחק על הריצפה ולכן שטיח מהווה שכבה רכה יותר מהרצפה בעבורם.

 

שטיחים ברחבי הבית

שטיחים הם פריט שניתן להציבו בכל חדר בבית – החל מהכניסה לבית, הסלון, דרך המסדרון, חדר האמבטיה והשירותים, חדרי השינה ועד המטבח. היכן שלא תמקמו שטיח טוב, תוכלו להגדיר באמצעותו את החללים, להוסיף תחושת חמימות, להכניס עניין ומשחקי צבעים בחדר ועד שימושים פונקציונליים כמו מניעת החלקה בחדר האמבטיה או אמצעי הגנה מנפילות בחדר הילדים.

 

עולם עיצוב השטיחים המודרני מפותח ומכיל מגוון רחב של גדלים, צורות, צבעים וטקסטורות שונות, אשר מיוצרים בטכניקות חדישות ובחומרים איכותיים היוצרים שטיחים חדשים, מרעננים ויפים. השטיחים המעוצבים של היום יכולים לשמש לחיפוי ועיצוב כל חלל פנימי משום שהם מתאימים לכל סגנון עיצובי ואינם מגבילים את השימוש ברהיטים האחרים. הכנסת שטיחים הביתה משדרת יוקרה, במיוחד כאשר נעשה שימוש באריגים עבים ואיכותיים ובעיטורים מיוחדים. נוסף על כל זה, ההיצע הרחב מבטיח לכל לקוח התאמה אישית למסדרת התקציבית שלו, כאשר העלויות נמוכות ביחס לתועלת שמכניס השטיח הביתה ויתרה מכך הוצאות התחזוקה והניקיון אינן גבוהות כלל וכלל.

 

ניקיון שוטף של שטיחים

יתרון נוסף של השטיחים הינו ניקיונם הפשוט יחסית באמצעות שואב אבק ובאמצעות שמפו שטיחים ייעודי שניתן לרכוש בכל מרכול. ככל, הקפדה על שאיבה אחת לשבוע מסייעת לשמר את מראהו של השטיח לאורך זמן.