כיצד יש לבצע ניקיון משרדים בבניין גבוה?

כולנו מודעים לחשיבות של שמירה על הניקיון בתוך המשרד שלנו. משרד נקי הוא משרד שנעים יותר לעבוד בו, שעוזר לנו גם ליצור רושם ראשוני טוב יותר על לקוחות ועל שותפים פוטנציאליים, מה גם ששירות מקצועי של ניקיון משרדים, מאפשר לנו ולעובדים להתמקד בעבודה שלנו, בעוד שאנו משאירים את מלאכת הניקיון למומחים אשר עוסקים בתחום. עם זאת, אנו חיים כיום בעידן שבו משרדים רבים, ממוקמים בבניינים שהם רבי קומות. לא מדובר על קומה 6 או 7 – לעתים מדובר על קומות עם מספרים כמו 25 או 49, ולעתים אף יותר מכך. אז האם יש הוראות מיוחדות לניקיון של משרדים שממוקמים בבניינים גבוהים במיוחד? האם יש חשיבות להשכרת של חברת ניקיון ספציפית אשר יש לה התמחות בתחום? בואו ונראה במה הם מיוחדים.

מה מייחד את הקומות הגבוהות?

  • טמפרטורה נמוכה יותר – המקומות הגבוהים יותר, כאשר מדובר על וקמות גבוהות במיוחד, הם לרוב גם מקומות קרים יותר, והדבר בולט בעיקר בחודשי החורף, בהם בין כה וכה הטמפרטורה היא קרה. עם זאת, במקרה של ניקיון משרדים גבוהים, יש סיכוי סביר יותר שיהיו בהם תופעות של חלונות רטובים והצטברות של טל, הרבה יותר ימים בשנה מאשר במשרדים בקומות נמוכות. לכן, יש לשכור חברת ניקיון, אשר תדע כיצד לטפל בבעיות הרטיבות הללו לעתים קרובות יותר, ולדאוג לייבוש וניקיון של החלונות, ובמידת הצורך גם לייבוש מתאים של שטיחים, ושאר הפריטים בתוך המשרד.
  • ניקיון בחלק החיצוני – כאשר מדובר על ניקוי חיצוני של החלונות, גם אם מדובר על הקומה השלישית – עובדי הניקיון צריכים להיזהר היטב, אך הדבר נכון על אחת כמה וכמה אם מדובר על משרד שנמצא בקומות גבוהות. יש לשכור את שירותיה של חברת ניקיון, שיש לה ציוד ניקיון אשר מתאים לעבודה בטיחותית גם בקומות גבוהות מאד, כולל עבודות של ניקיון חיצוני של החלונות. יש לראות שלחברת הניקיון גם יש כיסוי מתאים מול חברת הביטוח, במקרה של פגיעה בזמן הניקיון שנעשה בחלק החיצוני.
  • טיפול באבק – ככלל, משרדים בקומות גבוהים יותר, נוטים לסבול יותר מתופעות של חדירת אבק. הסיבה לכך היא שבמקומות גבוהים, יש רוחות חזקות יותר (גם בחודשי הקיץ), ולכן אין זה נדיר למצוא סופות אבק וחול, גם ביום שנראה שליו לגדי מבחינת מזג האוויר. לכן, יש לבחור בחברה שתבצע ניקיון משרדים קפדני במיוחד, ובעצם בכל יום תדאג לבצע סילוק מלא של חלקיקי אבק מכל האזורים של המשרד. יש לזכור כי אבק נוטה להצטבר גם במקומות שהגישה אליהם היא מורכבת, ולכן יש לבחור בחברה מקצועית במיוחד, ולא להסתפק בניקוי עצמאי של העובד בסוף היום.
  • צוות מתאים – זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל יש אנשים אשר יש להם לעתים בעיות עם קומות גבוהות. פחד גבהים הוא עניין נפוץ מאד בימינו. לכן, כשם שהעובדים שלכם צריכים להיות אנשים שאין להם בעיה עם קומות גבוהות – כך גם עובדי הניקיון צריכים להתאים למשימה, וחברת הניקיון צריכה להתחייב לכך.

 

מה בעצם המשמעות?

אז מהי בעצם המשמעות החשובה והמרכזית ביותר של ניקיון משרדים שממוקמים בקומות גבוהות? ראינו כאן מספר מאפיינים מרכזיים, אך אפשר לומר לסיכומו של דבר, שהדבר הבולט ביותר בניקיון של משרדים בקומות גבוהות, הוא בכך שחברת הניקיון צריכה להיות עוד יותר מיומנת ומקצועית מחברות אחרות שעוסקות בניקיון של משרדים. לכן, יש לבחון לעומק את החברה שאתם תשכרו את שירותיה, ולבדוק שיש לה גם ניסיון ספציפי בניקיון בקומות גבוהות.

 

נכתב באדיבות גיל נועם- שירותי ניקיון משרדים