קודן אינטרקום

כיצד לנקות את קודן האינטרקום?

אם יש לכם קודן אינטרקום שמותקן בכניסה לבית או לבניין שלכם, חשוב כמובן שתדעו איך לשמור על הניקיון שלו. אל תשכחו שאחד הדברים הראשונים שאנשים יראו מהבית שלכם – הוא הקודן, וקודן אינטרקום מלוכלך, עם סימנים של טביעות אצבעות, הוא קודן שקצת מרתיע לראות ולא נעים במיוחד ללחוץ עליו. לכן, החלטנו לאסוף עבורכם מספר טיפים, שיעזרו לכם להבין איך לנקות את הקודן בכמה צעדים פשוטים שקל לממש.

קודן אינטרקום
קודן אינטרקום

 

כמה טיפים לניקוי

  • ללא מים – קודם כל, כשמנקים קודן של אינטרקום רצוי שלא להשתמש במים או במטלית רטובה. הסיבה לכך היא שהקודן מחבור למערכת חשמלית, ואם יחדרו מים פנימה דרך החריצים של הקודן, אז במקרה הטוב תהיה תקלה והקודן לא יעבוד, ובמקרה הרע זה עלול לפגוע בכל תשתית החשמל של הבית ואף לגרום לנזקים בלתי הפיכים, ולכן כדאי להימנע מכך ולמצוא שיטות אחרות.
  • שימוש בחומץ ומלח – במקום המים, אפשר להשתמש בכמות מועטה של חומץ מעורבבת עם מלח. שימו לב שצריך באמת כמות קטנה, כי לרוב הקודן הוא קטן מאד. אפשר לקחת אתכם קערה שיש בה חומץ שערבבתם עם מלח, ולקחת מטלית יבשה ולטבול אותה בחומץ, לסחוט אותה, ואז במטלית הלחה מחומץ, אפשר לעבור על המקשים של הקודן ולנקות אותם היטב. אפשר לאחר מכן לעבור שוב על הקודן עם מטלית יבשה.
  • חומרי ניקוי – אם אתם מעוניינים לנקות את הקודן בצורה אפילו יותר טובה, אפשר לחפש תכשירי ניקוי, כאשר כדאי לשים לב שהם מתאימים לניקוי מתכות – ואז לנקות איתם.

 כל כמה זמן צריך לנקות?

כדאי לנקות קודן אינטרקום באופן קבוע כמובן, אך לא צריך להפריז ולנקות אותו כל שבוע מחדש. ניקיון של פעם בחודש לרוב יעשה את העבודה היטב, ויאפשר לכם לשמור על תצוגה נקיה ובמריקה במיוחד, ללא טביעות אצבעות וללא לכלוכים.