דקים בחיפה

כיצד מנקים דקים?

לפני שניגשים לעבודת ניקוי הדק, צריכים להבין מה מצב הדק. הווה אומר – האם יש עליו כתמים? ואם כן, אילו כתמים? כתמים קלים, כתמים שמנוניים או כתמים קשים, אבנית, כתמים מצמחייה, אבק שחדר, פייחת או אף חלודה. שאלות אלו חשובות, על מנת שנוכל לדעת באיזו עבודת הכנה עלינו לנקוט על מנת להכין את העץ לשימון. שמנים עבור דקים מהסוג האיכותי והטוב הם כאלו אשר נועדו לחדור לעומק העץ, וזה גם מה שמקנה להם את העמידות שלהם.

סוגים של חומרי ניקוי –

ישנם שני סוגים של חומרי ניקוי עץ – מסיר גימורים ומנקה עץ – נועד להסיר גימורים ישנים או שאריות שלהם על העץ או כתמים קשים יותר. מנקה ומבהיר עץ – נועד לעץ שהאפיר כתוצאה מחשיפה לשמש, כתמים של אבק ופייחת וכתמים קלים נוספים. השימוש בחומרים הללו הינו פשוט ביותר וכל אחד מכם יכול לעשות זאת בעצמו, ללא חשש וללא כל צורך בבעלי מקצוע. כל מה שצריך לעשות זה למרוח אותם באמצעות מטאטא קשיח על פני העץ, להמתין עשרים דקות ולשטוף במים והעץ כמו חדש, ממש כביכול עכשיו שייפתם אותו מספר שעות.

דקים בחיפה

כיצד מנקים דקים בצורה הטובה ביותר?

  • הכנה וניקוי דקים – על פי האבחנה הזאת נשתמש בחומר ניקוי אשר נקרא מנקה ומבהיר עץ של פלוד WOOD CLEARNER, החומר נועד לנקות כתמים של אבק ופייחת ולהבהיר עץ שהאפיר מחשיפה לקרני השמש. בשלב ראשון עליכם להרטיב היטב את הדקים, החומר פעיל כשהוא לח ולכן אנו מכינים עבורו סביבה לחה. המנקה ומבהיר עץ ניתן לדילול במים, עד ליחס של אחת ל- ארבע – את החומר מורחים באמצעות מטאטא קשיח באופן אחיד ועם כיוון סיבי העץ תוך כדי פעולת קרצוף קלה. לאחר מריחת החומר, עליכם להמתין כ- עשרים עד שלושים דקות ולתת לו לעבוד וחשוב מאוד לשמור עליו לח ולכן אנו ממליצים לכם לא לעשות את עבודת הניקוי בשמש ישירה ולא בשעות היום החמות.
  • שטיפת הדק במים והמתנה לייבוש – יש לשטוף את הדק היטב ובהמון מים. עדיף מים בלחץ הגבוה ביותר שניתן. כל צינור גינה עם זרם ממוקד יעשה כיאות את העבודה.
  • על מנת לוודא שהחומר הפעיל אכן מבצע את עבודתו, ושאינו גורם נזק לדק, עליכם לבצע ניסוי קטן. בחרו מקום שהוא מוכתם על הדק ורססו קטע קטן ממנו באמצעות חומר הניקוי וכעת המתינו כחצי שעה לפעולת חומר הניקוי שתעבוד. בתום חצי שעה שפשפו בקלות את הדק וראו אם הכתם הוסר כיאות.
  • קרצפו את החומר באמצעות מטאטא קשה, הקפידו להיכנס במרווחים שבין פלטות הדק. שטפו את משטח הדק בצינור המים. הכינו את תמיסת החומר המלבין לפי הוראות היצרן רססו אותה על הדק וחכו כעשרים דקות.

כעת סיימתם את שלב ניקיון דקים לחלוטין. לאחר ההמתנה בת עשרים דקות וודאו כי כל הכתמים הוסרו באופן מלא מהדקים. זהו, סיימתם את התהליך. תוכלו לחזור עליו כל פעם שיהיה צורך בניקוי חוזר.