כיצד מנקים ומשמרים אריחי גרניט פורצלן?

אריחי גרניט פורצלן מכילים ריכוז גבוה של קוורץ, ולכן הם עמידים וחזקים יותר מאריחי קרמיקה רגילים. הם בעלי דרגת שחיקה גבוהה, ולכן עמידה לשריטות ופגיעות. יחד עם זאת, יש להזכיר כי ללא פעולות נכונות של ניקוי או שימוש בשירותי ניקיון מקצועיים ותחזוקה לא ניתן לנצל את הפוטנציאל האסתטי של אריחי גרניט פורצלן בבית או בעסק.

על מנת לנקות ולשמר מוצרי גרניט פורצלן כדאי להבחין בין שתי משפחות עיקריות של אריחים:
א. אריח מזוגג – בגוף האריח יש שכבת זכוכית דקה בשם גלזורה, עליה מודפסת הדוגמא.
ב. אריח לא מזוגג – זהו אריח הומוגני ואחיד. יש שכבה אחידה לכל חתך האריח, וזאת בהתאם לטקסטורה ולמרקם הנבחרים על ידי הלקוח.

בכל אריחי גרניט פורצלן טקסטורת הפנים נקבעת כבר בשלב הייצור, ולפי תכנון מוקדם ותהליכי פיתוח במעבדות החברה. מטרת החברות היא לייצר אריחים עמידים ופשוטים מאוד לניקוי. חוזקו של האריח נקבע לפי הטמפרטורה בה הוא נשרף, בעוד איכות הציפוי משתנה לפי המרכיבים והעובי.

מהירות הניקיון וחומרי הניקוי המתאימים

אלו הטיפים העיקריים לגבי ניקוי ושימור של אריחי גרניט פורצלן:

  1. נקו במהירות כל כתם קטן – לא כדאי להמתין או לדחות ניקיון של לכלוך מפני אריחי גרניט פורצלן. בכל האריחים, אך במיוחד באריחים לא מזוגגים עם גימור מלוטש, עיכוב מן הסוג הזה עלול ליצור נזקים בלתי הפיכים. הלכלוך הנפוץ הוא צבע, מיץ או שיירי מזון, ואותו ניתן לנקות בעזרת חומרים ייעודיים. עם זאת, בפורצלן טהור ומלוטש מומלץ לבצע מריחה של סילר אחת לשנה. הסילר מפחית את ספיגות המשטח, ומקטין את הסיכוי לכך שהמשטח יספוג חומרים ויצבור כתמים.
  2. פוליש וקס – ההמלצה העיקרית לגבי ניקוי אריחי גרניט פורצלן היא לבחור בחומרים עם פוליש וקס. מבחינת שיטת הניקוי, עדיף להשתמש במים ומעט סבון. חומרי ניקוי המכילים פוליש וקס נוטים ליצור שכבת שומן הגורמת לרצפה להיות מוכתמת. מהלו את החומר במעט מים, ושטפו את הרצפה מבלי ליצור שפשופים ושריטות.
  3. מגבונים – לפעמים חומרי הניקוי הפשוטים ביותר, הם אלו שמציעים תועלת מירבית. דוגמא מצוינת לכך ניתן לראות באופן בו מגבונים משמשים לניקוי ושימור של אריחי גרניט פורצלן. בעוד חומרים אחרים עשויים להזיק לאריחים בגלל הפעילות המרוכזת שלהם, מגבונים פשוטים הם פיתרון נטול סיכון. כדאי להחזיק בהישג יד מגבונים עבים באיכות טובה, ולנקות איתם באופן מיידי כל כתם המגיע אל האריח.

לסיכום, אריחי גרניט פורצלן פופולאריים מאוד בבתים פרטיים בישראל. אפשר למצוא אותם גם בבנייני מגורים, משרדים ובתי מלון. ההצלחה שלהם נובעת מעמידות מרשימה ומראה יוצא דופן. הדבר החשוב הוא לשמור על האריחים לאורך זמן, לנקות מהם את הכתמים באופן מיידי, ובעיקר להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.