כיורים למטבח

כיצד מנקים חרסינה?

חרסינה היא סוג של חומר קרמי המשמש לייצור שורה ארוכה של כלים ומוצרים לבית. הדרך הנכונה לנקות אריחי חרסינה לדוגמא היא באמצעות תמיסה של חומץ ומים רותחים. את התמיסה מכינים בצורה פשוטה מחומרים שנמצאים בכל בית:

  • שופכים לתוך קערה חצי כוס חומץ רגיל
  • מוסיפים שתי כוסות מים רותחים
  • ממתינים מספר דקות
  • משתמשים בסקוצ' פלסטיק להברקת האריחים

השיטה הזו מתאימה גם לחרסינה המשמשת לייצור כיורים למטבח או לשירותים. בנוסף, מומלץ להכניס למים שתי כפות של מלח לימון. למלח לימון יש תכונות הברקה המסוגלות להשיב לחרסינה את המראה המקורי.

ניקוי כיורים למטבח ואריחי חרסינה במקלחות

אפשרות שנייה לנקות כיורים למטבח מחרסינה או אריחים בחדר האמבטיה היא להשתמש בבד טריקו יחד עם חומר מלבין. מי שרוצה להגיע לאיזורים נסתרים ובלתי נגישים יכול להפקיר מברשת שיניים, לטבול אותה בתמיסה ולאחר מכן לשפשף את החלקים בין האריחים לרצפה ואת חיבור האסלה למושב. עם זאת, רצוי לטבול את המברשת לא רק בחומר מלבין אלאכיורים למטבח לנסות לשפשף אותה בסינטבון כדי להגיע למקומות הנסתרים עם התוצאה הטובה ביותר.

חרסינה משמשת לייצור אריחים בחדרי מקלחות ושירותים והיא נפוצה גם בבתי מלון. אפשר לנקות את האריחים הללו בתוך אמבטיות לדוגמא בעזרת אבקת כביסה. כל מה שצריך לעשות הוא לפזר את אבקת הכביסה על האיזור, לשפשף היטב ולאחר מכן לשטוף במים. אבקת כביסה גם עדיפה על פני אקונומיקה בניקוי כיורים למטבח עשויים חרסינה.

טיפים לבחירת ספוג לניקוי

כלי חרסינה בבית מנקים רק עם ספוג ייעודי. יש לבחור היטב את הספוג ולעקוב אחר הוראות היצרן כדי למנוע שריטות, מכות ונזקים בלתי הפיכים לכיור או לאריחי החרסינה. כרית ניקוי המוגדרת "ללא שריטות" מומלצת עבור אריחי חרסינה בדרגות שונות של איכות וברק.

גם ספוג הפלא הלבן מתאים לטובת המשימה, בעיקר אם משלבים אותו בחומרי הניקיון הייעודיים. יש להצטייד בכפפות חד פעמיות לפני שמתחילים לנקות ולפרגן לידיים עם קרם לחות. כך מסיימים את הניקיון בתחושת סיפוק ושביעות רצון.