כיצד מנקים מכולות לפינוי פסולת?

כמעט כל אדם יודע, שכאשר הוא צריך לפנות כמויות עצומות של פסולת, הוא יכול להיעזר במכולות לפינוי פסולת, ובאנשי מקצוע אשר יפנו את המכולות עם כל הפסולת לאתרי הפינוי וההטמנה המורשים. אולם, האם שאלתם את עצמכם פעם, מכולות לפינוי פסולתכיצד אנשי המקצוע עצמם, דואגים לניקיון של מכולות לפינוי פסולת? אחרי הכל, מדובר על מכולות שאוצרות בתוכם כמויות ענקיות של פסולת. נכון שלא צריך לנקות אותן בכל פעם מחדש (ממילא הן עומדות להתמלא בפסולת תוך זמן קצר), אך זה לא אומר שצריך להשאיר אותן מזוהמות. יש לזכור שאם משאירים אותן במצב של לכלוך תמידי, הן עלולות להזדהם, להישחק, ולתפקד פחות טוב, ולהיות מפגע תברואתי של ממש. אז מהם האמצעים שאפשר להשתמש בהם לטובת הניקיון של מכולות לפינוי פסולת?

 

כמה שיטות חשובות נוחות לניקיון

  • ניקיון בלחץ מים – דרך אחת לנקות את המכונות לפינוי פסולת, היא באמצעות מכונות לשטיפה בלחץ, כאשר עושים שימוש במים. כאשר מתיזים מים בלחץ גבוה במיוחד, יש אפשרות להסיר לכלוך עיקש במיוחד – כולל לכלוך של פסולת שהצטברה ופונתה לאחר זמן מה. יש לציין שבחלק מהמקרים, רצוי מאד להשתמש במכונות לשטיפה עם מים חמים, ואף מכונות לשטיפה בקיטור. הסיבה לכך היא שהטמפרטורה הגבוהה עוזרת להמס לכלוך עיקש יותר, וכך להסיר אותו במהירות. הניקיון באמצעות מכונות שטיפה בלחץ נחשב פשוט ונוח במיוחד, ועוזר לשמור על המכולה נקייה כאשר היא לא בשימוש.

 

  • ניקיון עם מכונות התזה בחול – דרך נופת לנקות מכולות לפינוי פסולת, היא באמצעות מכשירי התזת חול. מכשירי אלו, למרות שמם, לא באמת משתמשים בחול (שהוא מלכלך בעצמו), אלא בחומרים בצורת גרגרים. כאשר אלו ניתזים במהירות גבוהה במיוחד במכולה, הם עוזרים להסיר את כל שאריות הפסולת. יתרה מזו – אם יש שאריות של צבע מתקלף על המכולה ומסביבה – באמצעות ההתזה בחול אפשר להסיר את כל השאריות הללו, ובכך להכין את המכולה לקראת צביעה מחדש. זהו עוד אמצעי חשוב מאד, משום שהוא גם מתפקד בצורה מעולה עם מתכות מלוכלכות, ולכן ייעודי ממש לניקוי של מכולות לפינוי פסולת.

 

  • צביעה מחדש – זהו עוד אמצעי, מפתיע למדי, לניקיון של מכולות לפינוי פסולת. למעשה, לא רבים חושבים עד כמה הצביעה המחודשת עוזרת מעת לעת לנקות את המכולות. באמצעות הצביעה יוצרים שכבת איטום חדשה למכולות השונות, והופכים אותן לעמידות עוד יותר מרגיל. כמו כן, הצביעה המחודשת יכולה לעזור בהרחקת מזיקים שונים ממכולת הפסולת, ועוזרת לשמרו על הבידוד והאיטום של המכולות ביתר שאת. כמובן שאת הצביעה מחדש לא מבצעים בכל פעם שרוצים לנקות את המכולה – אלא אחת לתקופה מסוימת, בין כמה חודשים לכמה שנים.

 

להשתמש בשיטות היעילות

אם כן, יש לכם כמה שיטות שונות לניקיון של מכולות לפינוי הפסולת – אשר בתורן כידוע, יסייעו לשמור על הניקיון באתרי הבנייה השונים, ובעוד מקומות מגוונים.