ניקוי קרמיקה

כיצד מנקים משטחי קרמיקה?

אריחי קרמיקה נחשבים עמידים בפני שחיקה, שבירה וכתמים. עם זאת, גם אותם כדאי לנקות אחת לתקופה מסוימת על מנת לשמור על הברק המקורי. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לעשות זאת בצורה נכונה:

התאמת הניקוי לסוג הקרמיקה 

יש הרבה סוגים של אריחים ולכל אחד מהם תכונות אחרות. הדרך הטובה ביותר לשמור על ניקיון האריח היא להתאים עבורו את הניקוי. ההבדלים העיקריים הם בין משטחים עבים ודקים, בעלי כושר ספיגה גבוה או נמוך, עם או בלי זיגוג ועם או בלי שכבת שעווה להגנה. במידה ואתם לא יודעים איזה סוג של משטח יש לכם בבית, התייעצו עם אנשי מקצוע.

ניקוי קבוע בעזרת סחבה ומים עם חומץ

 הקפידו על ניקוי אחת לשבוע לפחות של האריחים. כך תשמרו מצד אחד על מראה מבריק ומחמיא, ומצד שני גם תמנעו חדירה של כתמים לתוך השכבות הפנימיות. נקו בעזרת סחבה עדינה ומים עם מעט חומץ גם כדי למנוע שחיקה, בלאי והצטברות של שומנים.

בלי פוליש וקס 

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מומלץ לנקות אריחי קרמיקה בעזרת פוליש ווקס. הפוליש מתאים כמעט לכל סוגי המשטחים אך הוא לא גורם לתגובה טובה באריחי גרניט פורצלן ואחרים. החומרים השומנים שהם חלק בלתי נפרד מהפוליש לא יחדרו לתוך השכבות, אלא רק יצטברו על האריחים ויגרמו למראה מוזנח ולא אסתטי.

חומרי ניקוי תעשייתיים לעומת עזרה ראשונה

אפשר להשתמש בחומרי ניקוי תעשייתיים, אך מומלץ לפעול רק לפי הוראות היצרן. ההוראות מפורטות על גבי האריזה והן יכולות לסייע לכם לדעת כיצד לבצע את הניקוי על הצד הטוב ביותר.

ריחות שתן אפשר לנטרל באמצעות ניגוב של הרצפה בכלור ולאחר מכן מריחת מרכך כביסה ריחני עם סמרטוט, בעוד סימני גרירה ניתן לטשטש באמצעות משחת כלים.

במקרים של כתמים קשים ניתן לגרד בעדינות את הכתם בעזרת שפכטל. לאחר מכן יש לקחת סמרטוט לח, לנקות את האריח שוב ולחכות עד שהוא יתייבש. עם זאת, כתמי הקאה כדאי להוריד במהירות בעזרת סודה לשתייה.

 המאמר נכתב באדיבות טיב הקרמיקה- יבואני קרמיקה .