רטיבות באמבטיה

כיצד מתמודדים עם רטיבות באמבטיה?

רטיבות באמבטיה היא בעיה נפוצה בבתים רבים, וזאת משום שמדובר בחדר שיש בו הרבה מאוד מים ולחות, ובדרך כלל – מעט מאוד אוורור. התוצאה יכולה להיות כתמי רטיבות על הקירות, שאם אינם מטופלים בזמן עלולים לגרום להתפתחות של עובש ופטריות, אשר מעבר לכך שהם אינם אסתטיים יכולים גם לגרום לבעיות בריאות. על מנת לא להגיע למצב הזה חשוב לבצע בדיקת רטיבות יעילה, ולפעול על פי התוצאות.

 

מהם הגורמים לרטיבות באמבטיה?

ישנם שני גורמים עיקריים להתהוות של רטיבות על קירות חדר האמבט:

  • נזילה בצנרת המים העוברת בקירות.
  • לחות גבוהה בשילוב חוסר אוורור מספק של החדר.

על מנת לדעת בדיוק מה מקור הבעיה, חשוב לבצע בדיקת רטיבות מדוקדקת. לצורך כך אפשר לקרוא לאינסטלטור מקצועי, אבל אפשר לעשות זאת גם לבד.

 

בדיקת רטיבות – עשו זאת בעצמכם

אם אתם רוצים לדעת מהו הגורם לרטיבות בחדר האמבטיה שלכם, עקבו אחר השלבים הבאים וישמו אותם בעצמכם:

 

בדקו אם יש נזילה פעילה מהצנרת – סגרו את כל הברזים וצרכני המים בבית ובגינה, ובדקו האם שעון המים שלכם עובד למרות זאת. אם הוא עובד – סימן שיש נזילה פעילה וכדאי להזמין אינסטלטור. אם הוא לא עובד והספרות לא מתקדמות – רוב הסיכויים שלא קיימת כרגע נזילה בביתכם.

 

אין נזילה? כך תפעלו – אם לא מדובר בנזילה, כנראה שמקורה של הרטיבות בלחות הגבוהה שקיימת באופן כמעט תמידי בחדר האמבט. במקרה כזה אתם יכולים להזמין איש מקצוע על מנת שיתקן את הנזקים האסתטיים, ואתם יכולים לבחור לטפל בנזקים הללו בעצמכם. אם בחרתם לעשות זאת בעצמכם, בצעו כל אחד מהשלבים הבאים:

 

רטיבות באמבטיה

  • גירוד בשפכטל – גרדו את כל הקילופים שנגרמו בשל הרטיבות באמצעות שפכטל, ושימו דגש בעיקר על המקומות בהם קיימת התנפחות של הקיר.

 

  • מילוי חורים – אם לאחר הגירוד בשפכטל נוצרו חורים בקיר, מלאו אותם באמצעות בונדרול. המתינו שהחומר יתייבש לחלוטין והחליקו באמצעות שיוף.

 

  • מריחה בקוורץ – מרחו על האזור כולו יסוד קוורץ, שמטרתו לחבר בין הקיר הקיים ובין שכבת הליכט המינרלי שתבוא מעליו.

 

  • צביעה בשליכט מינרלי – מרחו על האזור כולו שכבה של שליכט מינרלי, שהינו חומר שאינו סופג את האדים אלא גורם להם להתנדף.

התוצאה – הקיר ייראה ממש כמו חדש וכתמי הרטיבות לא יחזרו, בזכות השליכט המינרלי.

 

לסיכום – אם יש לכם רטיבות באמבטיה, בצעו בדיקת רטיבות בעצמכם או הזמינו אינסטלטור, ודאגו לטפל בה כמה שיותר מהר, על מנת שלא ייגרמו נזקים שיהיו קשים יותר לטיפול.

אם אתם בוחרים להזמין אינסטלטור, בחרו איש מקצוע המתמחה בביצוע בדיקת רטיבות, ואשר יוכל לטפל בבעיה בצורה מקצועית, יעילה ומהירה. בהצלחה!