ניקיון דקים

כיצד ננקה דקים שמותקנים במרפסת שלנו?

לפני כמה חודשים בחרתם להתקין דקים יפים במיוחד במרפסת שלכם, ואתם נהנים מהם לא מעט. עם זאת הדקים, כמו כל ריצוף חיצוני אחר, עלולים להתלכלך עם הזמן. הדקים יכולים לצבור כמויות גדולות מאד של אבק, שאריות מזון, ולעתים גם לצבור לכלוכים יוצאי דופן שמייחדים אותם – כמו למשל חלודה, טחב, ועוד בעיות לא נעימות. אז איך ננקה את הדקים ונשמור עליהם בתור משטח איכותי ונעים במרפסת שלנו? הדקים הם משטח מיוחד, ולא מנקים אותם עם חומרי הניקיון הרגילים שעושים בהם שימוש בתוך הבית. לכן, קראו את הכללים לניקיון מתאים לדקים, ותוכלו ליישם אותם בקלות.

 ניקיון דקים

ניקיון בכמה צעדים פשוטים

מה צריך? – מבחינת הציוד שתזדקקו לו לניקיון הדק במרפסת, אתם צריכים מקור מים זמין, מטאטא כביש, מברשת חזקה, וכן להצטייד בחומר מתאים לניקיון של עץ טבעי. כשאתם פונים לחנות הניקיון, ציינו באופן ספציפי שאתם רוצים לנקות את הדק שבבית שלכם – המוכר כבר ייתן לכם חומר מתאים.

אפשר לקרוא את התווית ולוודא שהחומר אכן מתאים לניקיון של דקים. מעבר לכך אינכם זקוקים לעוד ציוד מיוחד ואפשר להשפיל שרוולים!

מתי כדאי לנקות? – מאחר שהחומר הפעיל בניקיון של הדק עובד הכי טוב כשהדק הוא רטוב, רצוי לנקות את הדק בשעות הערב כשאין שמש שמקרינה ישירות על הדק ומייבשת אותו מהר מידי. אם הניקיון הוא בחורף, הדבר הוא ממילא פחות דחוף ואז אפשר לנקות כמעט בכל שעה.

ואיך מנקים את הדק? – פשוט מאד. נתחיל קודם כל משטיפה של הדק במים. שימו לב – לא צריך להעמיס על הדק כמויות עתק של מים.מספיק להרטיב היטב כך שאתם תראו שכל השכבה החיצונית שלו רטובה ולא נותרה נקודה יבשה, אך לא צריך לגרום להפצה סביב הדק. לאחר שהדק הורטב, שפכו את החומר לניקיון על הדק. מבחינת הכמות של החומר – זה תלוי בשטח של הדק שלכם וכמות החומר הפעיל במה שקניתם. כדאי להסתכל על התווית של חומר הניקיון, ולראות על המלצת הכמויות למ"ר. לאחר שאתם שופכים את החומר על גבי הדק, יש לקרצף אותו היטב. בדיוק לשם כך אתם זקוקים למטאטא – בעזרת המטאטא אתם בעצם מורחים היטב את החומר על גבי הדק כולו. כעת יש ממש לקרצף את הדק איתו, ולכן אתם צריכים את המברשת. שימו לב שהמברשת לא עשויה מחומר עדין מידי – כדי שחומר הניקיון לא ישפיע על שיערות המברשת. אחרי שסיימתם לקרצף, המתינו כחצי שעה, ואז שטפו היטב את החומר מהדק. כעת תנו לדק להתייבש לפחות 24 שעות, והשתדלו לא לדרוך עליו בזמן זה.

וכעת יש דק נקי!

זהו זה! כעת יש לכם דק נקי ומוכן לגמרי לשימוש שלכם. שימו לב שתהליך הניקיון כולו איננו ארוך. לרוב תצטרכו להקדשי בערך 45 דקות לניקיון עצמו, וחוץ מזה צריך רק להמתין. רצוי לחזור על הניקיון לפחות אחת לשנה.