ניקוי דשא סינטטי 

גם דשא סינטטי צריך לנקות

דשא סינטטי הוא הבחירה הטובה ביותר למי שרוצה ליהנות מפינה ירוקה בבית, במרפסת, בגג או אפילו בגינה, בלי תחזוקה שתגבה עלויות רבות והרבה זמן והתמדה. עם זאת, גם מניקוי דשא סינטטי קשה להתחמק ולמרות שיש צורך בניקיון בתדירות נמוכה, הוא חייב להתבצע לשמירה עליו איכותי לאורך שנים. תהליך הניקיון אינו מסובך ובוודאי כשמשווים את התחזוקה שנדרשת לו לצד דשא רגיל אין שום תחרות, אך עדיין ניקיון לא נכון יכול להרוס אותו למרות חוזקו.

ניקוי דשא סינטטי: כך עושים את זה נכון

  • זה יפתיע אתכם מאוד אך דשא סינטטי מאוד דומה בתהליך הניקוי שלו לשטיח, עובדה זה ראה שוב עד כמה מדובר בבחירה נכונה לטווח הארוך למי שלא מעוניין בתחזוקה קבועה. רצוי מאוד להשתמש בשואב אבק עם ראש מברשת כדי להגיע עד לאבק שלכוד בין התפרים, שכן אבק זה מעבר לזיהום שהוא עלול לגרום לילדים שישחקו בקרבתו, פוגע בתפרים ומכופף אותם.
  • אם אין ברשותכם שואב אבק מתאים, ניתן להשתמש גם במפוח עלים כדי להעיף את האבק מהדשא או במטאטא שמחייב שימוש במעט כוח, אך בצורה זהירה. חשוב לזכור שברוב המקרים הדשא מודבק לרצפה ואין אפשרות להרים אותו ולהוציא ממנו את האבק במכות עם מנקה שטיחים מפלסטיק או עץ, אך אם מדובר על פיסה קטנה שאינה מחוברת ניתן לשקול זאת.
  • הניקיון צריך להתבצע כל שבוע בצורה קלילה אך זה תלוי בשימוש בו. ניקיון שכולל שטיפה מומלץ לבצע אחת לחודש אך גם שטיפה כל שבוע במסגרת השטיפה הביתית מומלצת בעיקר בשימוש מאסיבי בו. חשוב לזכור לייבש אותו לפני שדורכים עליו שוב.

שיקום הדשא שהתעקם

למרות שיצרניות הדשא הסינטטי בעולם כבר הבינו שאנשים מעדיפים לשלם מעט יותר על מוצר יותר איכותי, עדיין אי אפשר ליצור דשא סינטטי שלעולם לא יתעקם. אם הדשא שלכם עומד איתן כבר שנים רבות, ככל הנראה אתם לא דורכים עליו בצורה אינטנסיבית כי אחרי 5 שנים סביר להניח שהוא כבר יתעקם מעט. אחרי ניקוי דשא סינטטי הגיע הזמן לשיקום מורכב יותר, ובמידה והפרים של הדשא נוטים לצד מסוים, אפשר לכופף אותם בחזרה עם מגרפה בתהליך זהיר ואיטי.