ניקיון בתים לקשישים

ניקיון צריך להיות חלק בלתי נפרד משמירה על איכות החיים של מבוגרים, קשישים ובני גיל הזהב. רוב הקשישים לא מסוגלים לבצע בעצמם את פעולות הניקיון הבסיסיות. כתוצאה מכך, אלו האפשרויות העומדות לרשותם עבור שמירה על רמה גבוהה של ניקיון וסניטציה:

א. עזרה של בני משפחה – לא מעט מבוגרים וקשישים נעזרים בבני משפחה עבור ביצוע הניקיון. היתרון של אפשרות מן הסוג הזה הוא חיסכון בהוצאות בטווח הקצר והארוך, אך החיסרון הוא מאמץ פיזי לא מבוטל וגם רמה מקצועית מוגבלת.

עם כל הרצון הטוב, בני משפחה לא מסוגלים להציע טיפול בקשישים הכולל ניקיון יסודי ומוקפד. רק אנשי מקצוע העוסקים בתחום מחזיקים בניסיון ובארגז הכלים המתאימים לצורך ביצוע המשימה. עזרה של בני המשפחה יכולה לעזור לפתרון בעיות ספציפיות, אך היא מוגבלת באפקטיביות שלה בטווח הארוך.

ב. העסקת מנקה – אפשרות שנייה ולא פחות אטרקטיבית היא לברר לגבי שירותי ניקיון מקצועיים. כאן היתרון הוא כמובן מקצועיות ובקיאות, אך החיסרון הוא הוצאה כספית. העסקת מנקה מקצועי מתאימה לקהל יעד מגוון. מנקים מקצועיים יכולה לתת מענה על כל הצרכים של קשישים ובני גיל הזהב. שירותי ניקיון כאלה מתואמים מדי יום עבור בעלי בתים בכל רחבי הארץ, ללא הגבלה ובמחירים נוחים יחסית.

הזמנת שירותי ניקיון יכולה להיות אלטרנטיבה למעבר לבתי אבות או דיור מוגן. בסופו של דבר, רוב הקשישים מעוניינים להישאר בבית. העסקה של מנקה מקצועית פותרת עבור מבוגרים ובני גיל הזהב את הדילמות והיא מתאימה לטווח גילאים רחב.ניקיון בתים לקשישים

מה כולל טיפול בקשישים?

אפשרות שלישית עבור ניקיון בתים כוללת שילוב בין טיפול לבין שירותי ניקיון. זהו שירות הניתן על ידי חברות מקצועיות המתמחות בסיעוד. החברות מעסיקות גברים ונשים המכירים את התחום ועוברים תהליך ארוך יחסית של הכשרה.

את הטיפול בקשישים ניתן לחלק לעבודות משק בית בסיסיות כגון:

  • ניקיון קל
  • כביסה וגיהוץ
  • קניות
  • בישול
  • הבאת תרופות
  • טיולים

הטיפול תלוי במצבו הבריאותי של הקשיש ובהמלצת הרופאים ובני המשפחה.

בחלק מהמקרים ניתן לקבל מלגת סיעוד דרך חברת סיעוד המסייעת להשיג מלגה כזו מטעם המוסד לביטוח לאומי, ובין היתר נותנת ליווי עד קבלת עוזר/ת בית המתאים ביותר עבור הקשיש וכוללת טיפול סיעודי עד הבית או לממן את השירות באמצעים אחרים לבחירת הגורמים המעורבים.

את הטיפול רצוי להבטיח מבעוד מועד מול חברה מקצועית. יש להציב את בריאות הקשיש בראש סדר העדיפויות, עם או בלי הניקיון של הבית והדירה. אלו התנאים הקובעים את שביעות הרצון של קשישים ומבוגרים ויש להם משמעות עבור כל בני המשפחה.

לסיכום, ניקיון הוא חלק חשוב באיכות החיים של בני גיל הזהב. את הניקיון יש לשלב בפעולות התחזוקה הקבועות של הבית והדירה. הניקיון מונע נזקים בריאותיים ויש לו משמעות רפואית. אפשר לתאם את הניקיון מול בני משפחה, אך רצוי לעשות זאת בעזרת שירותי טיפול מקצועיים.