ניקיון דירה כללי

ניקיון דירה כללי

הגיע הזמן לבצע ניקיון דירה כללי!

הניקיון של הדירה שלכם, הוא דבר שחשוב מאד להקפיד עליו באופן קבוע, ורצוי לפחות אחת לשבוע-שבועיים לנקות את הדירה. אולם, כאן מדבור בעיקר על ניקיונות קטנים יחסית – טאטוא של הרצפה, שאיבת אבק, קצת סדר בחדרים, וזה הכל. הפעם, אנחנו מדברים אתכם על משהו אחר לגמרי. הכוונה שלנו היא לניקיון כללי שנעשה בכל הדירה, עד לרמות הקטנות ביותר. המשמעות היא שבסיום תהליך הניקיון, הדירה שלכם תהיה מבריקה ומצוחצחת, ומסדורת באופן מושלם. זהו ניקיון שלוקח לרוב גם יותר מיום אחד ויש לפנות עבורו זמן, ואף לפנות לשירותי ניקיון מקצועיים – אך צריך בכל זאת לעשות אותו. אז מה חשוב לדעת על הניקיון, איך עושים אותו ומה התדירות?

הכל על הניקיון הכללי

l       מה התדירות? – ההמלצה שלנו היא לרוב, שתבצעו ניקיון דירה כללי ומקיף, בין אחת לחצי שנה לבין אחת לשנה. עם זאת אנחנו מכירים בכך שלעתים הנושא נזנח. לכן, אם לא עשיתם ניקיון  כללי בדירה כבר 4 שנים לא צריך להיבהל – מוטב מאוחר מאשר אף פעם, ובכל מקרה אם מעולם לא עשיתם ניקיון כללי זו בוודאי לא סיבה לדחות את הנושא, אלא ההפך – עשו אות וכמה שיותר מוקדם, אונו מבטיחים לכם שהתוצאות יהיו נוחות.

l       פינוי חפצים מהדירה – אחד הסממנים המובהקים בניקיון כללי לדירה, הוא שאתם גם תפנו כמות עצומה של חפצים ופריטים מהדירה שאתם לא ממש צריכים. שימו לב שחלק מהפריטים אמנם ילכו לזבל או לתרומה, אבל לעתים אתם פשוט תבינו שאלו פריטים שאתם לא צריכים עכשיו, אבל אולי בעתיד הם יהיו שימושיים, ולכן שירות של אחסון תכולת דירה יהיה נחוץ עבורכם. לשירות של אחסון תכולת דירה אפשר לפנות אם למשל יש לכם כמות גבוהה של בגדי תינוקות – ואולי בעתיד תרצו להביא ילד נוסף לעולם, או אם יש לכם כמות גבוהה של ספרים בספריה שאתם לא רוצים לזרוק, אך בכל זאת רוצים לפנות מקום בבית. כמובן שמעבר לפתרונות כמו אחסון תכולת דירה, אפשר גם להפנות חלק מהציוד לחברים שצריכים אותו וכו'.

l       להזיז את כל הרהיטים – כשמבצעים ניקיון כללי בבית, כדאי להיות ערוכים לכך שאתם תצטרכו להזיז כל רהיט ורהיט. מדוע? בניקוי השבועי שאתם עושים, לרוב לא תקפידו על הזזת הספות,הזזת הספרייה או הארונות – ומאחורי רהיטים אלו יש כמובן הצטברות אדירה של לכלוך. לא מן הנמנע שגם תמצאו מאחוריהם כל מיני פריטים שאבדו לכם לאורך זמן. הזיזו אותם בזהירות ונקו מאחוריהם היטב.

לנקות גם את מה שבפנים

שימו לב שניקיון כללי לדירה אומר גם סידור מחדש של כל רהיטי האחסון שלכם – זה אומר סידור של קופסאות, מגירות ,ארונות, מדפים, וכיו"ב. יש לרוקן אותם, לנקות אותם היטב, ואז לסדר אותם מחדש – וכמובן למיין את כל הפריטים ולהבחין מה צריך לשמור, ומה כדאי לזרוק או למסור, או לאחסן כמובן.