ניקיון הבית לפסח

ניקיון הבית לפסח

ניקיון הבית לפסחכמעט כולנו, ללא קשר להשקפת עולם דתית או חילונית, נוטים לנצל את ההזדמנות ולהבריק את הבית לקראת פסח: מטאטאים, שוטפים ומקרצפים ללא הפסקה, עושים חלונות ותריסים (בפעם היחידה בשנה בדרך כלל) ומוציאים הררי אבק מכל פינה. השאלה העולה מכל התהליך היא האם אנו באמת עושים זאת בצורה נכונה והאם הבית באמת נקי לאחר כל העבודה הקשה שהושקעה. במרבית המקרים, לא ממש. מסיבה זו מצאנו לנכון לספק לכם מעט טיפים לניקוי נכון של הבית, כך שהפסח הזה תרגישו ניקיון איכותי מהו.

 

להוציא ולהחזיר

אין ברירה – כאשר מעוניינים בניקיון יסודי של הבית לקראת פסח יש תמיד לבחור בשיטת ה-"הוצא והחזר". ובתרגום חופשי –יש לפנות לחלוטין כל חדר מתכולתו, לנקותו כאשר הוא ריק לגמרי ולהחזיר את התכולה בחזרה רק לאחר שהיא בעצמה נקייה. מסיבה זו יש להיערך מבעוד מועד לניקיון מסיבי ולרכוש את כל חומרי הניקוי הייעודיים לפי התכולה. למשל, חומרי ניקוי עבור מוצרי עור ובד, רהיטי עץ, עבור מרצפות השיש והקרמיקה, חומרים להסרת עובש ועוד.

בוודאי תשמחו לגלות כי ישנם חומרי ניקוי "טבעיים" שיכולים לשמש לכם לעזר, כגון חומץ 5% אשר יעיל בהסרת כתמים מהרצפה ובעיקר כתמי חלודה. הסתייעו בטיפים כאלו ואחרים מאתרי טיפים ייעודיים לניקוי הבית ובסוף התהליך החזירו את כל תכולת החדר בחזרה למקום.

 

שימוש בקיטורית

השימוש בקיטורית עוזר להיפטר אחת ולתמיד ממזהמים מיקרוביאליים שקשה להסיר בדרכים אחרות. מדובר במתקן המוציא אדי מים בלחץ גבוה שתורמים רבות לתהליך הניקוי ומאפשרים ניקוי מהיר ויעיל של לכלוך שלא ניתן להסיר בצורה ידנית רגילה. השימוש בקיטורית מתאים בעיקר לחדרי המקלחת, שירותים, כיורים, משטחי שיש, קרמיקות, ניקוי מסילות של חלונות, תריסים, דלתות ואפילו לצרכי ניקוי שטיחים. י

ש לקחת בחשבון כי המים בקיטורית אמנם מסוגלים להוציא לכלוך עיקש, אך בכל זאת רצוי להכין את המשטחים השונים טרם השימוש באמצעות ניקוי ידני עם סבון. השילוב בין שני אלה ישיג לכם תוצאות מושלמות!

 

ניקוי שטיחים יסודי

אם אתם רוצים שהבית באמת יהיה נקי מאבק ופירורים אחרים, יש להשקיע גם בניקוי השטיחים באופן יסודי. ניתן לנקות את השטיח לבד, תוך שימוש בחובט ושואב אבק אך ניקוי שטיחים מקצועי המבוצע בידי חברות מתאימות הינו היעיל ביותר. בהתאם לסוג השטיח, נבחרת שיטת הניקוי המתאימה (רטוב, יבש) וחומרי הניקוי היעילים ביותר. במידת הצורך מבוצעות פעולות נוספות לתיקון השטיח והארכת משך השימוש בו.

שיהיה בהצלחה!